Mercedes-benz G580 EQ
Legendarni terenec s štirimi elektromotorji in rekordnim navorom!
Mercedes je po zelo dolgem obdobju napovedi in ugibanj končno le razkril serijsko različico 100-odstotno električnega razreda G. Tritonska pošast z enim polnjenjem prevozi do 473 kilometrov.
Sreda, 24. april 2024
G-wagen oziroma znameniti »geländewagen« je obrnil nov list, ki se je še nedolgo nazaj zdel skorajda neverjeten. Zmogljive bencinske in dizelske stroje je zamenjal za električno moč in to v pričakovanem slogu – s štirimi elektromotorji! Vsak je popolnoma neodvisno namenjen pogonu svojega kolesa, skupaj pa zmorejo 432 kilovatov (588 KM) in izjemnih 1.164 Nm največjega navora.
Navzven je praktično enak ostalim izvedbam modela G z izjemo zaprte ter osvetljene maske in nekoliko drugačnih sprednjih luči. Tudi v notranjosti je zgodba podobna, saj je električni G enako digitaliziran kot običajne izvedbe, vključno z dvema velikima zaslonoma, ki sta povezana v eno podolgovato celoto in vsemi dobrotami, ki si jih luksuzni terenec najvišjega ranga tudi zasluži.
Ključno se torej skriva pod oglato zarobljeno pločevino, pri čemer je prav gotovo bistven orjaški baterijski sklop s kapaciteto 116 kWh. Ta omogoča doseg do 473 kilometrov, kar morda zveni skromno, a je treba upoštevati, da se spopada s kar 3.085 kilogrami mase vozila. Ker gre za čistokrvni terenski avtomobil, je trpežnost izjemnega pomena, pri čemer so posebno skrb namenili zaščiti baterije. Zaščita podvozja je zato izdelana iz napredne mešanice materialov, ki vključuje tudi ogljikova vlakna. S tem je vzvojna togost v primerjavi z jeklom ali aluminijem veliko večja, obenem pa material zagotavlja dolgotrajno zaščito pred korozijo in prihrani težo. Plošča podvozja je debela 26 milimetrov, tehta 57,6 kilograma in je pritrjena na okvir lestve z več kot 50 jeklenimi vijaki. Primerljiva jeklena komponenta bi bila kar trikrat težja.
Na terenu G580 EQ po zaslugi inteligentnega krmiljenja in uravnavanja delovanja štirih elektromotorjev zmore izjemne stvari. Klasičnih zapor diferencialov ne more imeti, a jih učinkovito nadomesti pametna elektronika. Z bliskovito hitrimi reakcijami prilagajanja je pogon v vseh pogojih izjemno suveren, odlična zatesnjenost celotnega pogonskega sklopa pa pomeni, da zmore tudi brodenje po vodi globine do 85. Menda bi šlo še globlje, a bi voda dosegla vratca priključka za polnjenje baterije. Pri Mercedesu se hvalijo tudi s podatkom o največjem bočnem nagibu, ki znaša do 35 stopinj.
Res je, da je razred G v vsaki izvedbi okoren velikan, a G580 EQ pozna tudi izjemno hitrost. Ne le pri pospeševanju, kjer stotico doseže že po 4,7 sekunde, ampak tudi pri polnjenju baterije. Na hitri polnilnici z močjo 200 kW (DC) za polnjenje od 10 do 80 odstotkov kapacitete baterije namreč potrebuje le 32 minut. Z izmeničnim tokom gre polnjenje največ z močjo 11 kW.
Cene pri nas še niso znane, v Nemčiji pa bodo za električni G-wagen morali odšteti vsaj 142.621 evrov, bogato opremljena posebna serija edition one pa bo za približno 50 tisočakov dražja.