V turizmu bo še vedno bistven človeški odnos
Osrednja tema plenarnega dela Dnevov slovenskega turizma v Hitovi Perli je bila umetna inteligenca in novi poslovni modeli v turizmu. Zbrani so se lahko seznanili s področji, kjer umetna inteligenca že pomaga in še bo pomagala v turizmu, čeprav jih veliko v panogi meni, da brez gostoljubnosti in prijaznosti ljudi ne bo šlo, saj turizem so in bodo predvsem ljudje.
NOVA GORICA
> “Kljub vsem pretresom imamo za sabo zelo uspešno turistično sezono. V prvih devetih mesecih letos smo imeli v Sloveniji več kot pet milijonov turistov, ki so ustvarili prek 13 milijonov nočitev, od tega jih je tri četrtine prišlo iz tujine,” je uvodoma povedal minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han. Nadaljeval je, da predstavlja turizem devet odstotkov bruto družbenega proizvoda, kar so resne številke.
V turizmu je najbolj pomemben človek
“Seveda imamo težave s kadri in tu mora država narediti svojo domačo nalogo, ki je do zdaj ni,” je še povedal in poudaril, da je treba dvigniti ugled vseh poklicev v turizmu. Pojasnil je tudi, da so lani in letos na ministrstvu razdelili kar 142 milijonov evrov za 136 investicijskih projektov v skupni vrednosti blizu 360 milijonov evrov. Han verjame, da bo ta investicijski cikel prinesel bistveno boljšo kakovost v turizmu. Obenem si lahko turizem v obdobju 2024-2027 obeta še 92 milijonov evrov iz kohezijskih sredstev.
Matjaž Han
minister za gospodarstvo, turizem in šport
“Težko me bo kdo prepričal, da lahko umetna inteligenca nadomesti prijazne ljudi. V turizmu je najbolj pomemben človek. Največje vrednote so gostoljubnost, prijaznost.”
Dneve slovenskega turizma je označil kot priložnost za iskren pogovor, kjer velja prisluhniti tudi kritikam, če so bile narejene kakšne napake. V zvezi z umetno inteligenco, ki je bila osrednja tema plenarnega dela, pa je priznal, da je glede tega nekoliko konservativen. “Težko me bo kdo prepričal, da lahko umetna inteligenca nadomesti prijazne ljudi. V turizmu je najbolj pomemben človek. Največje vrednote so gostoljubnost, prijaznost,” je povedal in se zahvalil vsem, ki delajo v turizmu, saj so prav oni prvi stik s turisti, ki pridejo v Slovenijo.
Po trajnosti nov izziv umetna inteligenca
“Umetna inteligenca bo spremenila oziroma že spreminja turizem. Prej ko bomo to priložnost pretvorili v prakso, bolj konkurenčni bomo. Verjamemo, da bomo z njeno podporo lahko bolj učinkovito uresničevali našo vizijo zelenega, butičnega turizma,” je povedala Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije, in dodala, da se je treba zato seznaniti s prednostmi in nevarnostmi, ki jih prinaša.
Maja Pak
direktorica Slovenske turistične organizacije
“Umetna inteligenca bo spremenila oziroma že spreminja turizem. Prej ko bomo to priložnost pretvorili v prakso, bolj konkurenčni bomo.”
Poudarila je tudi, da se turizem danes sooča z raznolikimi krizami, ki jim ni videti konca. V zvezi s trajnostjo kot pravo usmeritvijo glede na podnebne spremembe, ki v prihodnje predstavljajo največje tveganje, pa je pojasnila, da je krepitev trajnosti vpisana v sam DNK slovenskega turizma, kjer velja konsenz, da si želimo “malo več in veliko bolje”.
Med priložnostmi, ki jih umetna inteligenca prinaša na področje turizma, je izpostavila usmerjeno uporabo velike količine podatkov, avtomatizacijo in personalizacijo, optimizacijo cen in prihranek pri stroških, učinkovitost procesov, natančnost trženja, upravljanje destinacij in izboljšano varnost.
Več o uporabi teh novih orodij so v nadaljevanju predstavili strokovnjaki za to področje. Popoldne je sledila še razprava o uvedbi novih tehnologij, pri čemer bi lahko, tako Maja Pak, Slovenija odigrala pionirsko vlogo, tako kot jo je pred 15 leti na področju uvajanja trajnosti z zavestno odločitvijo za razvijanje zelenega turizma. “Če eno in drugo združimo, lahko zmagamo,” je pojasnila. Plenarni dan se je zaključil s podelitvijo priznanj najboljšim v turizmu