Kampanja proti kajenju

Ne mi megle prodajat

M.G./STA
14. 5. 2024, 14.20
Posodobljeno: 14. 5. 2024, 14.34
Deli članek:

Na ljubljanskih mestnih avtobusih zaznavajo povečano uporabo tobačnih izdelkov s strani mladih, zato je LPP danes na avtobusih in družbenih omrežjih začel kampanjo ozaveščanja mladih o nevarnostih in škodljivostih kajenja. Junija pa začnejo z nadzorom, pri čemer bodo tudi izrekali globe.

Sašo Švigelj
(slika je simbolična)

Namestnik direktorja javnega podjetja Ljubljanski potniški promet (LPP) Rok Vihar je na današnji novinarski konferenci ljubljanskega župana Zorana Jankovića povedal, da so v zadnjem času zaznali kajenje v avtobusih LPP, in sicer so številni posamezniki začeli uporabljati določene skupine tobačnih izdelkov. Gre predvsem za dijake, največ kršitev pa zaznavajo po koncu pouka oziroma med 14. in 16. uro.

Mladostniki zmotno mislijo, da lahko "vejpajo" v avtobusih

Glede na to, da sicer na LPP ne beležijo veliko kršitev prepovedi uporabe klasičnih cigaret, pa gre v tem primeru po njegovih navedbah zgolj za kajenje novodobnih elektronskih cigarete oz. vejpov. "Sklepamo, da si morda nekateri mladostniki napačno razlagajo, za kakšen tip produkta gre, in zmotno mislijo, da je uporaba vejpov v zaprtih in javnih prostorih dopustna," pravi Vihar.

Kot je poudaril, je namen kampanje, ki so jo poimenovali Ne mi megle prodajat, da se jasno pove, da gre tukaj prav tako za tobačni izdelek in da je uporaba v zaprtih prostorih v avtobusih prepovedana. "Cilj kampanje je, da zagotovimo varne in udobne pogoje za potovanje z avtobusom za vse skupine uporabnikov. Kajenje v zaprtih prostorih ni samo zdravju škodljivo in neprijetno za ostale udeležence, je tudi v nasprotju z zakonom," je pojasnil.

Najprej ozaveščanje, kasneje bodo sledile kazni

Zaradi tega so se s to problematiko soočili "dvostopenjsko". V prvem koraku bodo zagnali kampanjo ozaveščanja, ki se bo osredotočila na ciljno skupino mladih, v drugem koraku pa bodo poostrili nadzor uporabe tobačnih izdelkov na avtobusih. "Če tega sporočila ne bodo dojeli, sledijo določene sankcije," je dejal. Dodal je, da so k tej akciji pristopili skupaj z Molom, zdravstvenim inšpektoratom in mestnim redarstvom.

Ozaveščanje v avtobusih, družbenih kanalih Mola, predvsem pa na TikToku

Vodja ljubljanskega odseka za marketing Karmen Žirovnik je pojasnila, da mlade najbolj dosežemo v avtobusih, kjer težave zaznavajo. Danes pa se začenja kampanja tudi na družbenih omrežjih LPP, v naslednjem tednu pa še na kanalih in omrežjih Mola, je povedala in dodala, da bo osrednjo vlogo igral TikTok, kjer ima Mol že 10.000 sledilcev, v srednjih šolah pa bo klasično oglaševanje s plakati.

Barbara Kocjan Slapar iz zdravstvenega inšpektorata je opozorila, da na terenu zaznavajo, da državljani ne vedo, ali so ti novodobni tobačni izdelki, kot so vejpi, prepovedani v zaprtih prostorih. "Zakon to prepoveduje v vseh vozilih v prisotnosti mladoletnih oseb, zagrožena globa je 250 evrov. Prav tako je prepovedano kajenje v vseh zaprtih prostorih, med katere spadajo tudi avtobusi, predvidena globa je 125 evrov, konec maja, ko nastopi tudi novela zakona, je možen izrek te globe tudi v razponu do 5000 evrov," je pojasnila. Dodala je, da bodo v juniju s pristojnimi organi "šli v nadzor".