V primeru težav z električnim omrežjem noben nov električni vlak ne bo peljal. Zanimiva rešitev bi bila, da bi imel električni možnost pripeti najmanjši vagon, v katerem bi bil elektroagregat, ki bi dajal dovolj energije, da se vlak pelje. V tem primeru se lahko električne kompozicije uporablja tudi na neelektrificiranih linijah. Ali pa po žledolomih, izpadih napajanjih itd. Na prikolici pa mora biti obvezno rezervni kompresor za zrak; avtomat za čaj in kavo pa tudi deluje na elektriko.

SŽ, ki ima novih vlakov za 200 milijonov, skratka nima sklenjene pogodbe z avtobusnim prevoznikom, ki bi lahko zagotovil enega ali dva avtobusa kadarkoli? Pri avtobusu potrebuješ pet minut po tem, ko ga spraviš v pogon, da se odpelješ. Če pa je avtobus predviden za dežuranje, potem se vklopi grelec vozila, ki drži temperaturo motorja na 60 stopinj celzija in je topel takoj, ko ga voznik spravi v pogon.

No, ker imamo mnogo podpornikov zelenega prehoda, morda pa bi vsak potniški vlak vlekel za seboj še en večji vagon z drvmi in gašperčkom, da če vlak crkne, lahko zakurijo, da jim je toplo.

SŽ so sicer od leta 2020 lastniki avtobusnega prevoznika Nomago.

Mitja Vilar, Šmarje Sap