MCC-jev priročnik “Polet s knjigo” za dejavnosti, ki jih lahko izvajamo v krogu družine, na voljo širši javnosti


V atriju Celjskega mladinskega centra so včeraj predstavili priročnik “Polet s knjigo”, ki je namenjen ozaveščanju o bralni kulturi, bralni pismenosti in družinski pismenosti.

Mladi prostovoljci in odrasli, ki so bili vključeni v projekt, so otrokom in mladostnikom medgeneracijsko prinesli vedenje in zavedanje o pomenu pismenosti. Polet s knjigo, ki ga v celoti financira Evropska unija preko Evropske solidarnostne enote, je potekal v dveh delih. Prvi del projekta je bil namenjen ozaveščanju o bralni kulturi, bralni pismenosti in družinski pismenosti vseh, ki sestavljajo našo družbo.

Na predstavitveni konferenci so predstavili projektne aktivnosti, ki so potekale v okviru projekta. Za program prireditve sta poskrbela Vrtec Zarja in plesna šola IGEN.

Navzoče so nagovorili: Sonja Majcen, direktorica Celjskega mladinskega centra, mag. Tina Kosi, v.d. direktorja Urada za mladino, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Samo Seničar, podžupan Mestne občine Celje, Kristjan Veber, vodja projekta Polet s knjigo, red. prof. dr. Dragica Haramija, mentorica projekta Polet s knjigo in Vanja Krašovic, ravnateljica vrtca Anice Černejeve.

Med izvajanjem projekta Polet s knjigo so bili ciljna skupina otroci in mladostniki, ki so socialno ogroženi; imajo pravice do dodatne pomoči (otroci in mladostniki z zdravstvenimi ovirami, z različno invalidnostjo, z motnjami v duševnem razvoju); otroci in mladi priseljenci, ki jim jezik države, v kateri bivajo, ni materni jezik. Projekt je bil v vsej svoji polnosti namenjen celotni družbi, zlasti pa inkluziji vseh, ki se v družbo težje vključujejo.

V okviru prvega dela projekta so:

  • Izvedli več delavnic z naslovom Brati in obstati v srednjih šolah, Celjskem mladinskem centru ter Dijaškem in študentskem domu Celje. Delavnica je vsebovala vse elemente bralne pismenosti, tj. poslušanje, govorjenje, branje in pisanje, in z aktivnostmi krepila njihovo razvijanje.
  • Gostili številne slovenske avtorje in ilustratorje, ki so otroke in mlade nagovarjali in spodbujali k branju kakovostne literature. Med drugim so gostili: Hano Stupica, Mašo P. Žmitek, Boštjana Gorenca Pižamo, Nino Mav Hrovat …
  • Skupaj z Osrednjo knjižnico Celje pripravili bralna srečanja oz. bralne urice na otroškem in mladinskem oddelku z naslovom V soboto beremo skupaj! V knjižnici! Doma pa vsak dan!, na katerih so mladi prostovoljci prebirali različna dela ter z otroki ustvarjali na temo izbranih del.
  • Izdali priročnik Polet s knjigo, ki vsebuje 28 priprav, ki predstavljajo kakovostne slovenske in tuje slikanice z dejavnostmi, ki jih lahko izvajamo v krogu družine pred branjem, med njim in po njem. Vse priprave so bile preizkušene tudi v praksi in so namenjene zlasti neformalnemu izobraževanju. Priročnik je lahko v pomoč tudi pri formalnem izobraževanju (v predšolskem in zgodnjem šolskem obdobju).

Drugi del projekta je bil humanitarne narave, namenjen zbiranju kakovostne otroške in mladinske literature za netradicionalne skupine (socialno šibkejše družine, osebe z invalidnostjo, zdravstvene ovirane, učno manj uspešne in kulturno različne). Pri tem so tesno sodelovali s centri za socialno delo, Društvom Materina dušica  ̶  Malo hišo na Pilštajnu, društvom Junaki 3. nadstropja, Kriznim centrom Palčica in Materinskim domom Celje.

V okviru drugega dela projekta so:

  • Zbirali kakovostno otroško in mladinsko literaturo. Zbranih preko 700 različnih del so podarili v dobrodelne namene.
  • Organizirali dobrodelni stand up večer, ki ga je obiskalo 60 obiskovalcev. Skupno so zbrali za 1000 evrov prostovoljnih sredstev za nakup kakovostne otroške literature za netradicionalne skupine.
  • Zbrali 40 slik otrok celjskih javnih vrtcev, ki so jih podarili skupaj s knjigami otrokom v stiski, da jih spodbudijo k branju otroške literature.

V priročniku Polet s knjigo so skupaj z mentorico izbrali devet tem, ki igrajo pomembno vlogo v otrokovem življenju in ga tako oblikujejo v osebo, ki razvija svoje mišljenje, jasno argumentira svoja mnenja in verjame v dobro družbe.

Teme in slikanice, ki so jih obravnavali v priročniku, so:

  1. MOBILNOST
  2. PRIJATEJSTVO
  3. SMRT
  4. SOLIDARNOST
  5. DIGITALIZACIJA
  6. DRUŽINA
  7. ČUSTVA
  8. EKOLOGIJA IN TRAJNOSTNI RAZVOJ
  9. LETNI ČASI

Projekt je potekal v sodelovanju s celjskimi javnimi vrtci: Vrtcem Anice Černejeve, Vrtcem Tončke Čečeve in Vrtcem Zarja. Pri projektu so sodelovali študentje Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru, ki so pripravljali aktivnosti za otroke in starše. Pri nastajanju priročnika so sodelovali tudi študentje Filozofske fakultete Univerze v Mariboru.

Veseli so bili tudi priključenega sodelovanja z Osrednjo knjižnico Celje in Zdravstvenim domom Celje. Mentorsko podporo projektu je omogočila red. prof. dr. Dragice Haramija, profesorica na Pedagoški in Filozofski fakulteti Univerze v Mariboru.

Priročnik je brezplačen in je na voljo v fizični in digitalni obliki