Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

PMM
Vsebinsko oglaševanje

(Posebna izdaja)Trajnostna mobilnost v letu 2021 - različne poti do istega cilja

Uredniki treh portalov Avto, Okolje in energija ter Transport in logistika so pripravili novo specializirano prilogo Trajnostna mobilnost, ki si jo lahko brezplačno prenesete.
Avtor
08.04.2021 11:28
Dopolnjeno: 30.06.2021 08:30
Čas branja: 4 min

Časnik Finance s specializirano prilogo Trajnostna mobilnost utira pot trajnostni razpravi na področju nove, do okolja prijazne mobilnosti v Sloveniji. Spodbujanje hoje, kolesarjenja, uporabe javnega prevoza, souporaba avtomobilov in sopotništva so osnovni ukrepi ozaveščanja o alternativnih oblikah mobilnosti in so hkrati tudi trajnostni cilji na katere opozarjamo s pripravo vsebin na področju trajnostne mobilnosti.

Vse to je bilo tudi vodilo za pripravo tokratne posebne elektronske izdaje Trajnostna mobilnost, kjer se posvečamo širokemu naboru tematik.

Zakon, ki prinaša sistemsko financiranje trajnostne mobilnosti

Ministrstvo za infrastrukturo je v javno obravnavo poslalo zakon o celostnem prometnem načrtovanju, ki je nekakšen zakon o trajnostni mobilnosti. Cilj ukrepov je poleg zmanjševanja izpustov tudi zmanjševanje gneče, prometnih nesreč in zastojev.

Kdaj se bomo z vlaki vozili hitreje in udobneje kot z avti

Med glavnimi smernicami prometne politike EU je uporaba železnic namesto letal na razdaljah do 500 ali 600 kilometrov. Potovalni časi na mednarodnih povezavah iz Slovenije za zdaj niso konkurenčni avtomobilskemu prometu. Konkurenčen javni železniški potniški promet bi lahko dobili do leta 2030, v celoti pa do leta 2050.

Zakaj potrebujemo integriran taktni vozni red po zgledu Švice

Za povečanje uporabe javnega prevoza je treba izboljšati vse segmente potovalnega časa. Zato je treba obratovanje linij narediti privlačno za uporabnike, prestope pa optimizirati, tako da se manj frekventne povezave srečajo na postaji ob isti uri. Rešitev za to je koncept integriranega taktnega voznega reda (ITVR), ki so ga v osemdesetih letih razvili v Švici, zdaj pa ga vpeljujejo tudi v Avstriji, Nemčiji in na Danskem.

Priprave na elektrifikacijo tovornega in avtobusnega prometa v Sloveniji

Petrol se je decembra lani povezal s podjetjem MAN za vzpostavitev polnilne infrastrukture za tovorni promet, ELES pa se dogovarja s podjetjem LPP, kjer nameravajo v kratkem času pripeljati v Ljubljano šest električnih avtobusov.

Kje, kako in za koliko boste polnili električni avto

Porsche Slovenija sočasno s širjenjem ponudbe električnih avtov razvija tudi rešitve polnjenja za posameznike v hišah in strnjenih naseljih ter podjetja. Pomembno je namreč, da imajo kupci možnosti povezovanja sončnih elektrarn v skupni sistem in uporabe proizvedene elektrike za polnjenje.


O projektu

Pametna mesta in mobilnost je poslovno-medijski vsebinski projekt, kjer izpostavljamo dobre prakse in rešitve, ki prispevajo k izboljšanju kakovosti bivanja v mestih in mestnih središčih. Ukvarjamo se z aktualnimi izzivi trajnostnega razvoja in novih načinov bivanja in mobilnosti.

Namen projekta je spodbuditi občine, skupnosti in druge inštitucije ter podjetja k povezovanju, razvoju novih tehnologij in uvajanju rešitev za dvig kakovosti življenja v mestnih središčih  ter za zagotavljanje sodobnih oblik mobilnosti in trajnostnega ekonomskega in socialnega razvoja.

FINANCE
PMM
Digitalizacija sega v vse pore slovenskih mest
FINANCE
Kako pametne so slovenske občine?
PRO
Finance
DOGODEK
Finance prPRO Kako pametne so slovenske občine? (PRO)

Odgovor boste 29. septembra dobili na dogodku »Kako do pametnih mest: Kaj lahko prinesejo družbi in kaj zavira razvoj« – vabljeni!

FINANCE
PMM
Kako lahko Slovenija postane vodilna v razvoju pametnih mest?
PRO
Pametna mesta in mobilnost
Konferenca
Pametna mesta in mobilnostFinance prPRO Kako lahko Slovenija postane vodilna v razvoju pametnih mest? (PRO)

Glavno vprašanje je, kako se bo v bitki za tehnološki preboj znašla Slovenija. Bomo le ponudniki podatkov ali bomo ponujali tudi napredne storitve in tako ustvarjali dodano vrednost?

FINANCE
Članki
T-2 po projektu "Pametni Kranj" v razvoj Pametna mesta 4.0
PRO
Članki
ČlankiFinance prPRO T-2 po projektu "Pametni Kranj" v razvoj Pametna mesta 4.0 (PRO)

Pri T-2 se že pripravljajo na uvedbo umetne inteligence, avtomatizacije procesov, interneta stvari in uporabo velepodatkov pri upravljanju platform pametnih mest

FINANCE
Članki
(E-priloga) Pametna mesta in mobilnost: kako blizu trajnostni revoluciji smo v Sloveniji?
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO (E-priloga) Pametna mesta in mobilnost: kako blizu trajnostni revoluciji smo v Sloveniji? (PRO)

V času izjemno hitrega tehnološkega napredka se bo problematika varovanja okolja zrcalila tudi na področju mobilnosti in razvoju pametnih skupnosti. A napredne tehnologije, povezljivost in uporaba čistejših virov energije ne bodo prinesle želenih sadov, če ljudje ne bodo pripravljeni spremeniti svojih navad.

FINANCE
Članki
Za koliko asistenčni sistemi zvišajo varnost in znižajo stroške zavarovanja vozil?
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Za koliko asistenčni sistemi zvišajo varnost in znižajo stroške zavarovanja vozil? (PRO)

Podatki Zavarovalnice Triglav kažejo, da se ob uporabi asistenčnih sistemov zmanjša pogostost prometnih nesreč od 10 do 40 odstotkov. Zato navajamo pet asistenčnih sistemov, ki najbolj pripomorejo k varnosti.

FINANCE
PMM
Red Hat: rešitve za pametna mesta T-2 spadajo v sam svetovni vrh
PRO
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostFinance PRO Red Hat: rešitve za pametna mesta T-2 spadajo v sam svetovni vrh (PRO)

Potem ko se je družba T-2 lani s svojo infrastrukturno platformo T-2 Cloud uvrstila med finaliste prestižnega tehnološkega izbora Red Hat Digital Leaders Awards, so bili letos deležni vnovičnega povabila na konferenco, ki velja za svetovno stičišče najbolj prebojnih tehnoloških družb

FINANCE
Članki
Mesta naj ne bodo le pametna, ampak tudi varna
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Mesta naj ne bodo le pametna, ampak tudi varna (PRO)

Pametne rešitve v pametnih mestih so izpostavljene kibernetskim napadom in zlorabam. Vzpostavitev in vzdrževanje sistemov interneta stvari po visokih varnostnih standardih resda zahtevata določen vložek, a je ta zanemarljiv v primerjavi s škodo, ki jo lahko povzročijo kibernetski napadalci.