Šempetrski Daninos, specialist za predpečene zamrznjene napolitanske pice z drožmi, si vztrajno utrjuje tržni položaj v dokaj zasedeni niši predpripravljenih jedi, kot so pice. Tako bodo njihove pice štirih okusov – margherita, classico, prosciutto in piccante – pod blagovno znamko Pausa pizza od 1. maja na voljo na trgovskih policah že vseh 112 Sparovih poslovalnic.
Solastnika podjetja Dani Strajnar in Natalija Fužir, ki je direktorica, sta nas sprejela v mobilnem zabojniku, saj so njihovi poslovni prostori po lanskih avgustovskih poplavah morali v temeljito preobrazbo. Poplava jim je uničila tudi vse surovine. »Res je bilo težko. Ravno se je iztekal kolektivni dopust, prišli so nam priklopit pomivalni stroj, imeli smo zalogo surovin … V petek, zadnji dan dopusta, pa poplave … V industrijski coni smo v prvi vrsti in prek nas je šlo vse v druge prostore. Zaradi vode sprva še do proizvodnje nismo mogli priti. Voda iz Savinje in blato sta zalila celotno proizvodnjo, ki smo jo morali zaradi sanacije ustaviti za poldrugi mesec. Ker je bila strojna oprema preveč okvarjena, kar se je izkazalo šele po temeljitem čiščenju prostorov, smo morali v nakup nove peči,« je dogajanje opisala direktorica.
Njihov glavni naročnik, trgovska veriga Spar Slovenija, je izkazal razumevanje za nepopolno dobavo. Vodstvu Daninosa pa kljub mukotrpnemu čiščenju in uničeni opremi ni zmanjkalo volje in energije. Že po dveh dneh jim je uspelo kupiti nadomestno peč, da so lahko delno zagnali proizvodnjo. A ker ni bila povsem primerna, so septembra kupili novo tunelsko peč, ki je specialna za peko pristnih napolitanskih pic. Posodobili so tudi rekuperacijski sistem prezračevanja.
Tako je jeseni priprava pic, ki so narejene brez jajc, GSO, konservansov, ojačevalcev okusa in barvil, spet stekla. Letos so obseg dnevne proizvodnje pic celo podvojili – s 600 na 1200. Vendar pa je priprava pic – oblikovanje testa in oblaganje z nadevi – še naprej v celoti ročna.
»Povpraševanje po picah je zraslo in na to smo se morali odzvati. Zato smo vpeljali novo proizvodno linijo s tunelsko pečjo. Peč ima vstopni in izstopni trak. To pa je tudi edini del, ki je avtomatiziran, tako da picopeku ni več treba z loparjem po pico,« opisuje Natalija Fužir. S tem so postopek priprave pic precej pospešili. Tudi pakiranje pic pri njih poteka ročno.
Njihova razlikovalna prednost je tudi, da uporabljajo kakovostne kraške mesnine in piransko sol, medtem ko moko, paradižnikove pelate, mocarelo, parmezan in baziliko uvozijo iz Italije. Njihova prednost pa niso le testo z drožmi, ki vzhaja 48 ur, in skrbno izbrane kakovostne sestavine, temveč celo embalaža. Pice so namreč pakirane v prosojno embalažo, pripravljene in predpečene, kar pomeni, da jih mora uporabnik doma peči še dodatnih šest minut, s čimer si izkušnjo iz picerije zagotovi kar doma.
»Pri embalaži gremo korak naprej. Odločili smo se za enotno prosojno embalažo, opustili bomo karton in kovino, s čimer smo še bolj ekološki. S treh materialov gremo samo na enega. To bo potiskana vrečka z varom. Naša embalaža je transparentna, saj želimo, da kupec vidi, kaj je kupil. Na svoje izdelke smo ponosni, vzdržujemo stalno kakovost in zato pic ne želimo skrivati v kartonu,« pravi Natalija Fužir. Embalaža je reciklabilna in varna, barve, s katerimi je vrečka potiskana, so izdelane na vodni osnovi. »Zelo trajnostno razmišljamo,« pojasnjuje direktorica, ki novo embalažo napoveduje za junij.
Sogovornika napovedujeta nove okuse pic, še posebej zanimiv je trenutno trg predpripravljenih jedi za športnike. Tako v podjetju pospešeno razvijajo napolitansko pico, ki bo imela večjo vsebnost proteinov in zmanjšan delež maščob. V načrtu so tudi pausa pinse kot topel kruh za pripravo slastnih sendvičev. Kupec si sam po želji pripravi in obloži sveže pečeno pausa pinso po lastnem okusu in domišljiji. Na embalaži bodo tudi namigi s priročnimi recepti.
Marca so začeli vse postopke za pridobitev standarda ISO 9001, njihovo razmišljanje pa gre tudi v smeri poznejše pridobitve certifikata IFS, ki je potreben na primer pri pripravi izdelkov pod trgovčevo blagovno znamko.
In kakšne načrte imajo za letos? »Naši načrti za to leto so dodatne zaposlitve s pet zaposlenih na osem ter dvig letne proizvodnje s sto tisoč na 250 tisoč kosov. Prihodke bomo predvidoma s pol milijona dvignili za polovico, na 750 tisoč evrov,« ob pritrjevanju poslovnega partnerja Danija Strajnarja napoveduje Natalija Fužir. V nekaj letih želijo proizvodnjo še povečati in se preseliti v večje prostore. Bodo pa pri tem potrebovali vlagatelja. »Želimo si partnerja iz živilske industrije, ker samo tak razume naše potrebe.«
Njune napovedi so lahko tako suverene tudi zaradi prehranskih trendov, ki jih zaznavajo na terenu. Uporabniki si namreč želijo priročne obroke, ki so hkrati zdravi in hranljivi. »Veliko komentarjev dobimo na različnih prireditvah in degustacijah, pišejo pa nam tudi kupci pic iz trgovin. Tako vemo, da smo na pravi poti, in tako bomo delali naprej. Želimo se pridružiti tudi platformi Veš, kaj ješ,« pravi Strajnar, ki je sicer prvi obraz blagovne znamke Pausa pizza.