Peter je prejšnič v testu Mercedesa EQE med drugim zapisal: “… naj si nas ‘zadnjih pet’ navdušencev nad zmogljivimi bencinskimi motorji še tako zatiska oči, je avtomobilska prihodnost že tu.” Verjetno je navdušencev na zmogljivimi bencinskimi motorji precej več, a dejstvo je, da bo kmalu počasi zmanjkalo izbire.
Veselje in jok obenem
Po mesecu dni električnih testnih avtomobilov, vožnje v tišini in v iskanju polnilnic, je v moje roke prišel kralj. Kralj Nürburgringa, kralj voznih lastnosti in kralj Renaulta Sport. Njegovo kraljestvo se je žal sesulo kot hišica iz kart. Z novimi usmeritvami Evropske unije in Renaulta zanj ni več prostora v prihodnosti znamke. Za slavnostni zaključek pa so pripravili posebno, številčno omejeno različico Ultime.
Spomnim se preteklih športnih R.S.-ov, kjer se je dlakocepilo o najmanjših podrobnostih. O samodejnem menjalniku, pa o notranjosti, vsakodnevni uporabnosti in še marsičem. Ko sem tokrat sedel v Ultime, je bilo vse to pozabljeno. Nič več me ne moti, vse je odlično in po prvem pritisku na stikalo za vklop motorja mi je po glavi hodilo le to, da gre za zadnjega pravega športnika s strani Renaulta in bi z veseljem sprejel tudi njegove naslednike, z vsemi napakami in omejitvami. Samo naj grmi tako iskreno in se vozi tako dobro, kot se vozi Megane R.S..
47 let veselja
Leta 1976 je bil ustanovljen Renault Sport. V 47 letih, so tam ustvarili marsikaj, predvsem pa so si naredili ime, ki ga je izredna škoda poslati v pokoj. A danes tako to gre, saj avtomobilski proizvajalci v gonji po zaslužku, ki jo usmerja marketinški oddelek, pozabijo na svojo zgodovino.
In ravno številka 1976 igra pomembno vlogo pri Meganu R.S. Ultime. V spomin na to letnico bodo izdelali točno 1976 avtomobilov ter s tem simbolično končali pot športnega Meganea in oddelka Renault Sport. Gre za zadnji košček sestavljanke, ki je nastajala v projektnih pisarnah in delavnicah Renault Sport v mestu Les Ulis na jugozahodnem obrobju Pariza. Od zdaj naprej razvoj športnih modelov za skupino Renault prevzema Alpine. Vsakemu se ob tem nariše nasmeh na obrazu, saj vsi vemo, kako zelo dober je novodobni A110. A nasmeh hitro izgine: Alpine Cars (tako se imenuje po novem Renault Sport) bo namreč izdeloval samo še električne modele, med katerimibo tudi nova generacija A110 ter vsi prihodnji športno obarvani modeli znamke Renault.
Lahko bi se bolj potrudili
Ultime, kot ultimativni športnik, se vizualno ne razlikuje bistveno od osnovnega R.S. ali R.S. Trophy. Osebno si ne želim ne vem kako norih poslikav ali hudih sprememb, sem pa bil kar malce razočaran, ker je edina opazna razlika le nekaj retro oblikovanih nalepk in napis Ultime na notranji strani sprednjega odbijača.
Verjamem, da bodo lastniki aktualne generacije Megana R.S. hitro opazili še lažja 19-palčna platišča od modela Trophy. Toda na koncu je pravzaprav od zunaj to edina sprememba. Ultime je, kot se to spodobi, opremljen še s sprednjo mehansko zavoro diferenciala Torsen in izboljšanim vzmetenjem Cup.
Vsakega krasi podpis testnega voznika
Odlični Recaro sedeži ostajajo eni boljših, kar sem jih preizkusil v športnih modelih. Tokrat so oblečeni v črno alkantaro s poudarjenimi rdečimi kontrastnimi šivi. Največja posebnost modela je seveda unikatna aluminijasta ploščica v predalčku za menjalno ročico. Na njej je izpisana številka modela, v tokratnem primerku 404 od 1976, in podpis Laurenta Hurgona, ki je sodeloval pri razvoju Renaultovih športnih modelov ter z njimi na dirkalnih stezah postavil vrsto rekordov.
Kdor ne želi zvoka motorja iz zvočnikov, naj pohiti
Ultime s seboj prinaša vse nedoslednosti predhodnikov. Od precej počasne in na koncu ne prav intuitivne večopravilne enote, nekaterih vprašljivih materialov v potniški kabini do izključnega samodejnega menjalnika. Tako kot v preteklosti, Renault vztraja s prestavnimi ročicami, fiksno nameščenimi za volanom. Res je, da tako vedno veš, kje so postavljene, toda če volan držiš pravilno, jih boš vedno našel tudi na premikajočem volanskem obroču. Na koncu, ko potegnem črto, pa mu vse oprostim. Zlahka, ker vem, da gre za zadnji bencinsko gnani športni Megane. Prihodnji bo imel električni pogon, zvok motorja pa bo umetno ustvarjen ter bo prihajal iz zvočnikov avtomobila.
Na koncu nakupna cena (50.740 z opcijami) niti ni pomembna. Vseh 1.976 različic Ultime je bilo hipoma razprodanih, ceno pa bo odslej naprej določal izključno trg rabljenih vozil.
Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.
Mnenja uporabnikov
10 komentarjev za "Hvala za vse, pogrešali te bomo"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
Jaz nič! Mislim, da je i30 n boljši, sploh pa dosti cenejši.
Utemeljite!
Si predstavljate kako Dačo RS 🙂
Sem imel nedavno priložnost voziti trophya. Verjetno si res malo ljudi upa iztisnit iz avta toliko kot dejansko zmore. Je kar hud avto. Me pa za razliko od avtorja niso tako zelo navdušili sedeži in položaj za volanom. Z mojimi 190 cm nonstop zadevam v sredinsko konzolo.
Je pa verjetno glede na prihajajoče čase kar dobra investicija. Enkrat bojo takšni avti kar vroča roba.
Mene pa te renaulti enostavno ne vzburijo 🙂 , bolj me rajcajo japonske klasike… Je pa žalostno da bo vse na elektriko
Kot zaprisežen germanski fan lahko rečem, da so megani in clioti (rs) vedno bili pojem spredaj gnanih hothatchev. Škoda pri tej poslovilni verziji je le, da ni na njem prav nič edinstvenega (razen nalepk in par detajlov), ki bi ga ločili od “navadne” oz. trophy verzije.