Poraba 9,3 l/100km Največja hitrost 260 km/h Cena 50.740 eur
Plusi
  • Vrhunske vozne lastnosti
  • Odlični Recaro sedeži
  • Zvok motorja
  • Še vedno vizualno všečen
Minusi
  • Premalo poseben za zadnjo različico
  • Brez možnosti ročnega menjalnika
  • Počasna večopravilna enota

Renault Sport, kultni oddelek, ki je v preteklosti pripravil nekaj legendarnih športnih modelov, se poslavlja. Za slavnostni zaključek so pripravili omejeno serijo modela Megane R.S., ki so ga poimenovali Ultime. Z izjemo ploščice s številko in nekaj vizualnih dodatkov je tehnično enak različici Trophy. Za zadnji bencinsko gnani športni model bi si želel več drznosti, več poguma, a očitno je Renault z mislimi praktično že v električni dobi.

Peter je prejšnič v testu Mercedesa EQE med drugim zapisal: “… naj si nas ‘zadnjih pet’ navdušencev nad zmogljivimi bencinskimi motorji še tako zatiska oči, je avtomobilska prihodnost že tu.” Verjetno je navdušencev na zmogljivimi bencinskimi motorji precej več, a dejstvo je, da bo kmalu počasi zmanjkalo izbire.

Veselje in jok obenem

Po mesecu dni električnih testnih avtomobilov, vožnje v tišini in v iskanju polnilnic, je v moje roke prišel kralj. Kralj Nürburgringa, kralj voznih lastnosti in kralj Renaulta Sport. Njegovo kraljestvo se je žal sesulo kot hišica iz kart. Z novimi usmeritvami Evropske unije in Renaulta zanj ni več prostora v prihodnosti znamke. Za slavnostni zaključek pa so pripravili posebno, številčno omejeno različico Ultime.

Spomnim se preteklih športnih R.S.-ov, kjer se je dlakocepilo o najmanjših podrobnostih. O samodejnem menjalniku, pa oDSC_5442 notranjosti, vsakodnevni uporabnosti in še marsičem. Ko sem tokrat sedel v Ultime, je bilo vse to pozabljeno. Nič več me ne moti, vse je odlično in po prvem pritisku na stikalo za vklop motorja mi je po glavi hodilo le to, da gre za zadnjega pravega športnika s strani Renaulta in bi z veseljem sprejel tudi njegove naslednike, z vsemi napakami in omejitvami. Samo naj grmi tako iskreno in se vozi tako dobro, kot se vozi Megane R.S..

47 let veselja

Leta 1976 je bil ustanovljen Renault Sport. V 47 letih, so tam ustvarili marsikaj, predvsem pa so si naredili ime, ki ga je izredna škoda poslati v pokoj. A danes tako to gre, saj avtomobilski proizvajalci v gonji po zaslužku, ki jo usmerja marketinški oddelek, pozabijo na svojo zgodovino.

In ravno številka 1976 igra pomembno vlogo pri Meganu R.S. Ultime. V spomin na to letnico bodo izdelali točno 1976 avtomobilov ter s tem simbolično končali pot športnega Meganea in oddelka Renault Sport. Gre za zadnji košček sestavljanke, ki je nastajala v projektnih pisarnah in delavnicah Renault Sport v mestu Les Ulis na jugozahodnem obrobju Pariza. Od zdaj naprej razvoj športnih modelov za skupino Renault prevzema Alpine. Vsakemu se ob tem nariše nasmeh na obrazu, saj vsi vemo, kako zelo dober je novodobni A110. A nasmeh hitro izgine: Alpine Cars (tako se imenuje po novem Renault Sport) bo namreč izdeloval samo še električne modele, med katerimibo tudi nova generacija A110 ter vsi prihodnji športno obarvani modeli znamke Renault.

Lahko bi se bolj potrudili

DSC_5374Ultime, kot ultimativni športnik, se vizualno ne razlikuje bistveno od osnovnega R.S. ali R.S. Trophy. Osebno si ne želim ne vem kako norih poslikav ali hudih sprememb, sem pa bil kar malce razočaran, ker je edina opazna razlika le nekaj retro oblikovanih nalepk in napis Ultime na notranji strani sprednjega odbijača.

Verjamem, da bodo lastniki aktualne generacije Megana R.S. hitro opazili še lažja 19-palčna platišča od modela Trophy. Toda na koncu je pravzaprav od zunaj to edina sprememba. Ultime je, kot se to spodobi, opremljen še s sprednjo mehansko zavoro diferenciala Torsen in izboljšanim vzmetenjem Cup.

Vsakega krasi podpis testnega voznika

Odlični Recaro sedeži ostajajo eni boljših, kar sem jih preizkusil v športnih modelih. Tokrat so oblečeni v črno alkantaro s poudarjenimi rdečimi kontrastnimi šivi. Največja posebnost modela je seveda unikatna aluminijasta ploščica v predalčku za menjalno ročico. Na njej je izpisana številka modela, v tokratnem primerku 404 od 1976, in podpis Laurenta Hurgona, ki je sodeloval pri razvoju Renaultovih športnih modelov ter z njimi na dirkalnih stezah postavil vrsto rekordov.

Kdor ne želi zvoka motorja iz zvočnikov, naj pohiti

Ultime s seboj prinaša vse nedoslednosti predhodnikov. Od precej počasne in na koncu ne prav intuitivne večopravilne enote,DSC_5411 nekaterih vprašljivih materialov v potniški kabini do izključnega samodejnega menjalnika. Tako kot v preteklosti, Renault vztraja s prestavnimi ročicami, fiksno nameščenimi za volanom. Res je, da tako vedno veš, kje so postavljene, toda če volan držiš pravilno, jih boš vedno našel tudi na premikajočem volanskem obroču. Na koncu, ko potegnem črto, pa mu vse oprostim. Zlahka, ker vem, da gre za zadnji bencinsko gnani športni Megane. Prihodnji bo imel električni pogon, zvok motorja pa bo umetno ustvarjen ter bo prihajal iz zvočnikov avtomobila.

Na koncu nakupna cena (50.740 z opcijami) niti ni pomembna. Vseh 1.976 različic Ultime je bilo hipoma razprodanih, ceno pa bo odslej naprej določal izključno trg rabljenih vozil.

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Kljub turbopuhalu izredno odziven in odličen motor z vrhunsko zvočno noto. Njegov potencial v največji meri izniči samodejni menjalnik, ki je na trenutke počasen in se (pre)pozno odziva na voznikove ukaze.
    8
  • Notranjost
    Recaro sedeži so eni boljših, a v notranjosti ostaja zelo podoben običajnemu Meganeu. Materiali so dokaj povprečni, zaslon na dotik občasno manj odziven.
    7
  • Opremljenost
    Dodatki Ultime popestrijo zunanjost in notranjost. Ker gre za športni avtomobil, preveč opcijske opreme niti ne želimo, a je bil Megane R.S. Ultime kljub temu opremljen z veliko asistenčnimi sistemi in drugimi modernimi dodatki.
    9
  • Vozne lastnosti
    Kralj Nürburgringa, kralj cest. Verjetno eden zadnjih tako dobrih in iskrenih športnih avtomobilov.
    10
  • Gospodarnost
    Za omejeno serijo dobra končna cena, ki bo najverjetneje zaradi električne prihodnosti in omejene serije le pridobivala na vrednosti ter veljavi. Turbobencinski motor je lahko v običajnih voznih razmerah presenetljivo varčen in porabi okoli osem litrov.
    8
  • Zmogljivost
    221 kilovatov ponuja več kot dovolj moči za športno-dinamično vožnjo na cesti ali dirkališču.
    10
  • Sklep
    Ultime je labodji spev Renaulta Sport. Vrhunske športne rakete niso izboljšali v smislu moči ali voznih lastnosti, so pa z omejeno serijo povečali njeno privlačnost. Zadnji bencinsko gnani Megane R.S. - hvala za desetletja užitkov in veselja.
    8.7

Tehnični podatki vozila

cena osnovnega modela (€) 47.990
cena testnega vozila (€) 50.740
dolžina × širina × višina (mm) 4.372 × 1.834 × 1.445
dovoljena masa vozila (kg) 1.899
emisija CO2 (g/km) 189
gibna prostornina (cm3) 1.798
kompresija (1:) 9,2
masa praznega vozila (kg) 1.419
medosna razdalja (mm) 2.669
menjalnik/pogon samodejni/spredaj
največja hitrost (km/h) 260
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 221 (300) pri 6.000
največji navor (Nm pri vrt/min) 420 pri 4.000
namestitev motorja spredaj prečno
obračalni krog (m) 10,3
pnevmatike 245/35 R 19
poraba goriva na testu (l/100 km) 9,3
poraba goriva po ECE (l/100 km) 8,3
pospešek 0-100 km/h (s) 5,7
prostornina posode za gorivo (l) 50
prostornina prtljažnika (l) 344 - 1.247
število valjev/ventilov 4/16
vrtina × gib (mm) 79,7 × 90,1
zavore spredaj/zadaj kolutne/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

10 komentarjev za "Hvala za vse, pogrešali te bomo"


8 meseci 26 dni nazaj

Jaz nič! Mislim, da je i30 n boljši, sploh pa dosti cenejši.

8 meseci 25 dni nazaj

Utemeljite!

mrtwelvetrees
8 meseci 26 dni nazaj

Si predstavljate kako Dačo RS 🙂

8 meseci 27 dni nazaj

Sem imel nedavno priložnost voziti trophya. Verjetno si res malo ljudi upa iztisnit iz avta toliko kot dejansko zmore. Je kar hud avto. Me pa za razliko od avtorja niso tako zelo navdušili sedeži in položaj za volanom. Z mojimi 190 cm nonstop zadevam v sredinsko konzolo.
Je pa verjetno glede na prihajajoče čase kar dobra investicija. Enkrat bojo takšni avti kar vroča roba.

8 meseci 27 dni nazaj

Mene pa te renaulti enostavno ne vzburijo 🙂 , bolj me rajcajo japonske klasike… Je pa žalostno da bo vse na elektriko

8 meseci 27 dni nazaj

Kot zaprisežen germanski fan lahko rečem, da so megani in clioti (rs) vedno bili pojem spredaj gnanih hothatchev. Škoda pri tej poslovilni verziji je le, da ni na njem prav nič edinstvenega (razen nalepk in par detajlov), ki bi ga ločili od “navadne” oz. trophy verzije.

 
Druga francoska revolucija
Karavan na steroidih