Poraba 5,9 l/100km Največja hitrost 235 km/h Cena 44.080 eur
Plusi
  • zmogljiv pogonski sklop
  • vozne lastnosti
  • multimedijska naprava
  • všečna notranja arhitektura
Minusi
  • težave s povezavo Bluetooth
  • prostornost za noge zadaj
  • avtomobil si ne zapomni zadnjih nastavitev (Lane Assist)
  • končna cena

Modni križanci gor ali dol, kompaktni razred velja med ljudstvom še vedno za enega bolj popularnih ter prodajno zanimivih. V njem tako najdemo tudi sila zanimiv Peugeotov model s številčno oznako, ki sicer označuje klicno kodo tam nekje na severu Nebraske. S tristoosmico francoski proizvajalec že vrsto let zelo uspešno lovi priključek z najboljšimi predstavniki tega razreda, pri čemer jih je z aktualno generacijsko izvedbo v nekaterih elementih celo prehitel. Le pri priključno hibridnih verzijah se nekako bojim, da bodo do kupcev – podobno kot priporočena pošta na naslov samooklicanega davčnega svetovalca – malce bolj težko našle pravo pot.

Vmesna stopnja ali slepa ulica?

Prihodnost bo očitno električna. Pa če nam je to všeč ali ne. Pred leti, ko so se prvič pojavili na trgu primerki s priključno-hibridnim pogonskim sklopom, so bili predstavljeni kot vmesna stopnja med klasičnimi pogoni in baterijskimi avtomobili. Pri čemer bi se vozniki lažje navadili na prehod v popolno električno mobilnost. Pa je temu res tako? Prodajne številke kažejo, da je zanimanje kupcev precej manjše od želja proizvajalcev, kar je verjetno v prvi meri posledica relativno visokih cen tovrstnih avtomobilov ter v zadnjem času tudi odprava subvencij za vozila s priključno-hibridnim pogonom. Gre potemtakem res za nežen prehod v popolno elektrifikacijo ali se bodo izkazali za zgrešeno pot?

PEUGEOT 308 SW 07Pravzaprav niti ni pomembno, tovrstna pogonska opcija je že nekaj časa na voljo tudi v Peugeotovi prodajni uspešnici segmenta C, ki jo v zadnji generacijski izpeljanki poznamo že dobra tri leta. In kaj ponuja? V močnejši od dveh verzij se vrti prisilno polnjen 1,6-litrski bencinski agregat, ki sicer samostojno razvije 180 »konjev« največje moči, in mu pomaga električni agregat (sinhron z elektromagneti), vgrajen v 8-stopenjski samodejni menjalnik e-EAT8. Pri slednjem gre sicer za dodobra prilagojeno izvedbo, kjer je klasično hidravlično sklopko nadomestila mokra lamelna sklopka.

Elektromotor energijo črpa iz litij-ionske baterije z neto kapaciteto 12,4 kWh, ki je nameščena pod zadnjimi sedeži. Za popolno napolnjenost morate avtomobil pustiti na domači vtičnici dobrih 6 ur. Po tem lahko z avtomobilom prevozite v povsem električnem režimu (najvišja hitrost omejena na 135 km/h) okrog 50 ravninskih kilometrov, avtomobil pa naj bi po uradnih podatkih porabil dober liter bencina na 100 km (1,2 l). Se vse skupaj sliši vsaj tako pravljično, kot izgovori bivšega predsednika uprave Darsa, da nič ni vedel o prirejenih javnih razpisih? Hja, niti ne!

Zmogljiv in varčen

PEUGEOT 308 SW 28V praksi tako motoriziran Peugeotov 308, ki sicer ponuja precej suverenih 225 sistemskih »žrebcev« ter kar 360 Nm najvišjega navora, prepriča z zelo spodobnimi zmogljivostmi (dobrih 7-sekundni pospešek od mirovanja do stotice) ter rahlim pridihom športnosti. No, pri skoraj 1,8 tone težkem vozilu s karavanskim nahrbtnikom res ne smete pričakovati kakšnih pobalinskih hot-hatch doživetij, pa četudi se ponaša s podobno namnoženo konjenico kot precej bolj nagajiv Golf GTI sedme generacije s paketom Performance Pack (220 KM). O razlikah med vožnjo ter različnih filozofijah obeh avtomobilov pa verjetno tako ali tako  ni potrebno razlagati …

Ob rednem polnjenju baterije bo porabo bencina brez posebnega odrekanja moč držati pod vrednostjo 4 litrov na 100 km. Ter jo na relacijskih poteh, na katerih niti pod razno ne boste srečali Darsovih nadzornikov, spravili celo na zgolj 2 litra! A boste ob povsem prazni bateriji ter malce bolj navdahnjenih manevrih, med katerimi boste pogosteje slišali športno rezek zvok turbobencinskega THP agregata, kaj hitro uzrli na zaslonu potovalnega računalnika nekoliko manj navdušujoč podatek, ki bo razkrival več kot 8-litrsko porabo.

PEUGEOT 308 SW 21Pogonski sklop obenem navduši z zelo neopaznim delovanjem, pri čemer sam bencinski agregat zelo zvezno podaja moč čez široko območje vrtljajev ter se zelo rad zavrti proti rdečem območju. Za dovolj spodobno se obenem izkaže tudi 8-stopenjska menjalna avtomatika, kateri ni moč očitati nič resnejšega, le v športnem načinu zna biti za odtenek preveč odrezavo groba.

Alternativa

Je lahko priključno-hibridna pogonska kombinacija v Peugeotovem družinskemu karavanu tudi primerna alternativa turbodizelski motorizaciji, ki je bila vrsto let med najbolj zaželenimi izbirami v tem razredu? Težko. A zna ob rednem polnjenju baterije na domači vtičnici poskrbeti za malce manj pogosto zbiranje točk zvestobe na bencinskih servisih. Še posebej, če bo glavnina voženj opravljena na relaciji od doma do službe, ki ni daljša od 30 kilometrov. Ob slednjem se vam zna tako kaj hitro pripetiti, da boste povsem spregledali, da je vlada vmes kar dvakrat posegla v trošarine.

PEUGEOT 308 SW 03A kaj, ko je cena tovrstnih različic za debelih 10 evrskih tisočakov višja od konvencionalno gnanih sorodnikov, končna cena pa dodobra preseže pojem racionalnosti. Še vedno namreč govorimo o avtomobilu nižjega srednjega razreda, kjer je kupcem najvažnejša uporabnost in ekonomičnost. Vsekakor v ponudbi manjka vsaj še kakšen močnejši dizel, ki so ga žal zeleni bruseljski vetrovi že pred časom odpihnili  na smetišče zgodovine. Pri čemer ne bi bilo prav nič napak tudi to, če bi v ponudbi obstajala še verzija z 1,6-litrskim turbobencinskim motorjem brez dodatka elektrifikacije, ki bi morda še najbolj spadala k naravi dinamične tristoosmice.

Tako sem skorajda prepričan, da bo glavnina kupcev novega Peugeota 308, ki še vedno navdušuje z izjemno všečno notranjo arhitekturo (odlična multimedija ter izbor materialov), ogromnim prtljažnim prostorom (pri PHEV verziji za 60 litrov manjši, a še vedno izdatnejši kot pri večjem 508!) ter zelo spodobno voznostjo, bolj ali manj pogledovala k osnovnim motornim verzijam (1,2 PureTech in 1,5 BlueHDi). Vsi tisti, ki so se že povsem sprijaznili z iskanjem takšnih in drugačnih električnih priključkov, pa bodo za ceno priključno-hibridnega 308 verjetno raje pogledovali k čistokrvnim električnim modelom (npr. k podobno dragi Tesli Y).

In če je novi 308 že dodobra dohitel ter celo prehitel najbolj prepričljive predstavnike kompaktnega segmenta (tudi novega Golfa!), pa vsaj pri prehodu v električno prihodnost še išče priključek z ostalimi. Vsaj pri ceni.

Tekst in foto: Urban Acman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Zelo suverena kombinacija 1,6-litrskega THP agregata, elektromotorja ter 8-stopenjskega avtomatskega menjalnika prepriča s suverenim nastopom ter solidno porabo goriva. Povsem napolnjena baterija neto kapacitete 12,4 kWh omogoča skorajda 60 povsem električnih kilometrov.
    9
  • Notranjost
    Peugeot je pri novi generacij svoje prodajne uspešnice očitno veliko časa namenil urejanju notranjega prostora, saj spada med všečnejše v razredu. Odličen izbor materialov, solidna multimedijska naprava ter občutek za detajle. Višjim voznikom zna delati preglavice i-Cockpit (zakriti merilniki), zadnjim potnikom pa ne najbolj radodarno odmerjen prostor za kolena.
    10
  • Opremljenost
    Opremski paket GT vsekakor vsebuje vse, kar pričakujemo pri tako dragem karavanu kompaktnega razreda. Žal pa je še vedno potrebno doplačilo za ogrevanje sprednjih sedežev.
    10
  • Vozne lastnosti
    Uravnoteženo podvozje poskrbi za precej dober kompromis med udobjem in dinamiko, vse skupaj pa nadgradi spodobno komunikativen volanski mehanizem. Odlična zvočna izolacija!
    9
  • Gospodarnost
    Navkljub izjemno varčnemu pogonskemu sklopu, ki ob rednem polnjenju baterije poskrbi za precej nizko izpisano številko na potovalnem računalniku (celo 2 l/100km), pa maloprodajna cena vozila dodobra uniči končno sliko.
    5
  • Zmogljivost
    225 sistemskih »konjev« zelo suvereno premika Peugeotovega karavana ter zna pokazati celo nekaj čistokrvnega športnega talenta.
    9
  • Sklep
    Najnovejša generacija Peugeotovega modela 308 predstavlja eno lepih presenečenj C segmenta in s priključno-hibridno verzijo pokriva tudi usmerjenost v elektrificirano prihodnost. A žal tovrsten prehod vsaj zaenkrat zahteva preveč cekinov, da bi lahko govorili o racionalnosti in ekonomičnosti.
    8.7

Tehnični podatki vozila

baterije 12,4 kWh
cena osnovnega modela (€) 23.450
cena testnega vozila (€) 44.080
dolžina × širina × višina (mm) 4.636 x 1.852 x 1.442
dovoljena masa vozila (kg) 2.170
emisija CO2 (g/km) 23-29
garancija (splošna/jamstvo/prerjavenje/mobilna) 2/5/12/5
gibna prostornina (cm3) 1.598
masa praznega vozila (kg) 1.687
medosna razdalja (mm) 2.732
menjalnik/pogon 8-stopenjski avtomatski/spredaj
največja hitrost (km/h) 235
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 162/225
največja moč bencinskega motorja (kW/KM pri vrt/min) 132/180 pri 6.000
največja moč elektromotorja (kW/KM pri vrt/min) 110 pri 2.500
največji navor (Nm pri vrt/min) 360
največji navor bencinskega motorja (Nm pri vrt/min) 250 pri 1.750
največji navor elektromotorja (Nm pri vrt/min) 320 pri 500-2.500
namestitev motorja spredaj prečno
obračalni krog (m) 10,7
osnovna cena vozila (€) 42.380
pnevmatike 225/40 R18
poraba električne energije (kWh/100km) 15,6-15,8
poraba goriva na testu (l/100 km) 5,9
poraba goriva po ECE (l/100 km) 1,2
pospešek 0-100 km/h (s) 7,6
prostornina posode za gorivo (l) 40
prostornina prtljažnika (l) 548-1.574
število valjev/ventilov 4/16
vrsta motorja priključni hibrid
vrtina × gib (mm) 77x85,8
zavore spredaj/zadaj kolutne/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

9 komentarjev za "Iskanje priključka"


emozul
4 meseci 24 dni nazaj

Kakor komu. Ampak meni ni ne vem kaj. Konkurenca, za moj okus, dela bolj všečna vozila.

4 meseci 24 dni nazaj

Strinjam se z vsem napisanim in z plusih in minusih. Soliden avto v svojem rangu.

brett
4 meseci 24 dni nazaj

Ali lahko vsaj kdaj pa kdaj naredite test(e) osebnih vozil, ki jih kupuje večina pri nas – v cenovnem smislu nekega modela?!? Torej NE max “nahajpane”, ampak realnemu stanju primerni; to so ponavadi model iz 1/3 (deloma 2/3) cenovne lestvice. Hvala!

4 meseci 22 dni nazaj

Če hočemo preizkušati karkoli zunaj tega, kar je za teste na voljo pri proizvajalcih, uvoznikih ali trgovcih, je običajno edina možnost nakup in potem morda vračilo izdelka. S telefoni in drugimi elektronskimi napravami se kaj takega da, z avtomobili pa je popolnoma nerealistično.

4 meseci 23 dni nazaj

Ena plast te zgodbe je, da testna vozila sestavljajo in kupujejo načeloma zastopniki oziroma trgovci, ki skrbijo za testno floto novinarskih avtomobilov – odvisno, kako so organizirani – in morajo biti na koncu zanimiva za odprodajo. Naslednja je ta, da so (sploh v začetku prodaje modela) lahko omejeni s tem, kaj od pogonskih/opremskih kombinacij je na voljo, včasih gre tudi za vnaprej sestavljene modele ob lansiranju. Potem je tu še dejstvo, ki ga je zapisal Runač, da bi seveda vsi radi pokazali, kaj je v avtomobilih novega in drugačnega – običajno se to pozna tudi pri ceni, ampak je seveda tudi razumljivo in logično, ker če testni avtomobili ne bodo opremljeni z (dražjimi) opcijami, jih tudi svetovalci ne bodo mogli pokazat v praksi strankam in mediji ne bomo mogli pisat o njih. In nenazadnje: Slovenci načeloma radi kupujemo bolje opremljene nove avtomobile (izjema so znamke, kjer so zdaj že vstopni modeli založeni z opremo in temu primerno dražji), sploh v višjih razredih.

4 meseci 24 dni nazaj

Saj veš kako je, trgovci imajo pač kot testne avte večinoma bolje opremljene modele, da lažje prepričajo kupce. In te iste potem dobijo tudi novinarji.

brett
4 meseci 24 dni nazaj

To je res, imaš prav.
Lahko pa bi vsi ti, ki delajo avto teste za revije, A.com, itn., skupno kaj naredili v drugo smer. Npr. pobuda, peticija…

4 meseci 23 dni nazaj

Eden od primerov, kjer smo res potegnili črto in postavili zgornjo mejo, je zadnja PRIMA z modeli do 20k. Tukaj smo res hoteli ocenjevati avtomobile, ki se jih dobi za ta denar, ne njihovih (dražjih) približkov. Je pa to izjema in ne more biti pravilo. Mogoče še to: zastopnik znamke, ki pozna kupce ali želi izpostaviti prodajno zanimivo cenejšo/akcijsko kombinacijo, sam doda tak avto med novinarske testne avtomobile, če le lahko.

cashy
4 meseci 24 dni nazaj

tu s pobudami in peticijami ne prideš nikamor. Tule štejejo le cekinčki. Če z dobro opremljenostjo pridobiš kupca, da ti izdatneje plača, prodajalec ne bo niti povohal nobene druge pobude in peticije.

 
Res škoda
Dve plati medalje