Še vedno je v teku preiskava, ki so jo pri Evropski komisiji sprožili v zvezi z neupravičenim subvencioniranjem kitajskih avtomobilskih proizvajalcev s strani države. Naj spomnimo, lani je EU začela s preiskavo, ki naj bi preučila vpliv državnih subvencij na poslovanje kitajskih znamk in napovedala nove dajatve na uvoz vozil kitajskega porekla na evropski trg.
Nepopolni podatki bi lahko vplivali na višino novih dajatev
Višina novih dajatev naj bila odvisna tudi od rezultatov preiskave kitajskih avtomobilskih podjetij, ki se v vedno večji meri odločajo za prodor na evropsko tržišče. Pri Evropski komisiji sedaj opozarjajo podjetja BYD, SAIC in Geely, saj naj ne bi podala vseh zahtevanih informacij, kar bi lahko vplivalo na izračun dajatev, ko bodo te prišle v veljavo. Predstavniki EU med drugim opozarjajo, da bodo v primeru, če ne dobijo podrobnejših informacij, njihovi izračuni temeljili na obstoječih podatkih, tudi če so ti pomanjkljivi. Evropske oblasti naj bi se sicer podobne prakse posluževale v večini do sedaj obravnavanih primerov uvoza kitajskih dobrin na področje EU, največkrat pa je to pomenilo višje uvozne dajatve, kot bi lahko bile v primeru podajanja vseh potrebnih in s strani predstavnikov EU pričakovanih informacij.
Kitajska gospodarska zbornica zavrača vsa namigovanja o nesodelovanju v preiskavi
Pri družbi SAIC so ponovno potrdili, da v celoti sodelujejo s preiskovalno komisijo in da so podali vse zahtevane informacije v skladu z zahtevami Svetovne trgovinske organizacije in Evropske unije. Dodajajo, da razkritje podrobnejših podatkov, kot je kemijska sestava baterij, ne sodi v zgoraj omenjeno kategorijo, a obenem ne želijo potrditi, če so preiskovalci EU zahtevali tudi tovrstne informacije. Pri družbah BYD in Geely zaenkrat še ne podajajo komentarjev.
Predstavniki kitajske gospodarske zbornice so mnenja, da so najnovejše obtožbe Evropske komisije neutemeljene, saj naj bi njihova podjetja sodelovala v preiskavi. Zahtevane informacije naj bi podali v vrsti prejetih vprašalnikov, obenem pa naj bi dovolili tudi obiske evropskih inšpektorjev v svojih proizvodnih obratih. Obenem še dodajajo, da so bile za nekatere zahteve postavljeni prekratki časovni roki, v nekaterih primerih pa naj bi predstavniki Evropske komisije zahtevali informacije, ki sodijo med poslovne skrivnosti.
Avtomobilizem.com (Vir: Automotive News Europe. Foto: Geely. )
Mnenja uporabnikov
Napiši prvo mnenje!
Za komentiranje moraš biti prijavljen