NENAVADEN TREND MLADIH NA AVTOBUSIH V PRESTOLNICI – KADIJO: Je mladina na Obali 'boljše vzgojena'?

Koper

Na ljubljanskih mestnih avtobusih so v zadnjem času zaznali povečano uporabo tobačnih izdelkov s strani mladih. Zato je LPP včeraj na avtobusih in družbenih omrežjih začel kampanjo ozaveščanja mladih Ne mi megle prodajat. V juniju pa se bo začel nadzor, pri čemer bodo ob kršitvah izrekali tudi globe. Ali so podobno vedenje oziroma kršitve zaznali tudi na obalnih avtobusnim linijah, smo vprašali tukajšnjega avtobusnega prevoznika Arrivo.

"V avtobusih kajenje ni dovoljeno. Potniki se tega držijo. Kršitev nismo zaznali," odgovarjajo v Arrivi. Vse pa kaže, da se je ta nenavaden trend močno razširil na avtobusih ljubljanskega mestnega potniškega prometa, celo do takšne mere, da mora podjetje ukrepati

Namestnik direktorja javnega podjetja Ljubljanski potniški promet (LPP) Rok Vihar je na včerajšnji novinarski konferenci ljubljanskega župana Zorana Jankovića povedal, da so v zadnjem času zaznali kajenje v avtobusih LPP, in sicer so številni posamezniki začeli uporabljati določene skupine tobačnih izdelkov. Gre predvsem za dijake, največ kršitev pa zaznavajo po koncu pouka oziroma med 14. in 16. uro.

Glede na to, da sicer na LPP ne beležijo veliko kršitev prepovedi uporabe klasičnih cigaret, pa gre v tem primeru po njegovih navedbah zgolj za kajenje novodobnih elektronskih cigarete oz. vejpov. "Sklepamo, da si morda nekateri mladostniki napačno razlagajo, za kakšen tip produkta gre in zmotno mislijo, da je uporaba vejpov v zaprtih in javnih prostorih dopustna," pravi Vihar.

Kot je poudaril, je namen kampanje, da se jasno pove, da gre tukaj prav tako za tobačni izdelek in da je uporaba v zaprtih prostorih v avtobusih prepovedana. "Cilj kampanje je, da zagotovimo varne in udobne pogoje za potovanje z avtobusom za vse skupine uporabnikov. Kajenje v zaprtih prostorih ni samo zdravju škodljivo in neprijetno za ostale udeležence, je tudi v nasprotju z zakonom," je pojasnil.

Zaradi tega so se s to problematiko soočili "dvostopenjsko". V prvem koraku bodo zagnali kampanjo ozaveščanja, ki se bo osredotočila na ciljno skupino mladih, v drugem koraku pa bodo poostrili nadzor uporabe tobačnih izdelkov na avtobusih. "Če tega sporočila ne bodo dojeli, sledijo določene sankcije," je dejal. Dodal je, da so k tej akciji pristopili skupaj z Molom, zdravstvenim inšpektoratom in mestnim redarstvom.

Vodja ljubljanskega odseka za marketing Karmen Žirovnik je pojasnila, da mlade najbolj dosežejo v avtobusih, kjer težave zaznavajo. Kampanja poteka tudi na družbenih omrežjih LPP, v naslednjem tednu pa še na kanalih in omrežjih Mola, je povedala in dodala, da bo osrednjo vlogo igral TikTok, kjer ima Mol že 10.000 sledilcev, v srednjih šolah pa bo klasično oglaševanje s plakati.

Barbara Kocjan Slapar iz zdravstvenega inšpektorata je opozorila, da na terenu zaznavajo, da državljani ne vedo, ali so ti novodobni tobačni izdelki, kot so vejpi, prepovedani v zaprtih prostorih. "Zakon to prepoveduje v vseh vozilih v prisotnosti mladoletnih oseb, zagrožena globa je 250 evrov. Prav tako je prepovedano kajenje v vseh zaprtih prostorih, med katere spadajo tudi avtobusi, predvidena globa je 125 evrov, konec maja, ko nastopi tudi novela zakona, je možen izrek te globe tudi v razponu do 5.000 evrov," je pojasnila. Dodala je, da bodo v juniju s pristojnimi organi "šli v nadzor".

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
JKDWingChun |  15 .05. 2024 ob  13: 11
Fuknit jih iz avtobusa dol,kot je blo včasih in jim nabit multo 500€! Ampak ne za vse skupaj,za vsakega posameznika posebej 500€
Ištrijan |  15 .05. 2024 ob  11: 41
@Martin Kacur | 15 .05. 2024 ob 11: 13

Živeli bodo v prepričanju, da jim je vse dovoljeno. Permisivna vzgoja jim gre na roko.
Martin Kacur |  15 .05. 2024 ob  11: 13
Kaj bo ko bodo tej nladi odrasli?