ESG je koncept standardov, po katerih podjetja poročajo o procesih upravljanja ter o svojem vplivu na okolje in družbo.
ESG

LIDL Slovenija in partnerji ob slovenskem dnevu brez zavržene hrane predstavili hranozavest skozi modo in kulinariko

Izbor urednice

FINANCE
ESG
Zakaj imajo v Lidlu poseben oddelek za trajnost v nabavi
ESG
Intervju: Peter Kebrič, Lidl Slovenija
ESGBarbara Pavlin Zakaj imajo v Lidlu poseben oddelek za trajnost v nabavi 2
FINANCE
ESG
Kaj pomeni biti med najbolj trajnostnimi bankami v Evropi
ESG
ESGMladen Miković Kaj pomeni biti med najbolj trajnostnimi bankami v Evropi

(intervju) Herta Stockbauer, predsednica uprave BKS Bank AG

24.04.2024 12:30
Čas branja: 4 min

Pobudniki slovenskega dne brez zavržene hrane so sinoči, na predvečer tega dne, ki ga je Vlada RS lani uradno razglasila za vseslovenskega, pripravili modno-kulinarični dogodek, katerega tema je bila problematika odpadne hrane. V atriju Mestnega muzeja v Ljubljani so skozi modo in jedi, ustvarjene iz potencialnih zavržkov hrane, predstavili kampanjo Zbudi svojo hranozavest, ki poudarja pomen ozaveščenega odnosa do hrane za manj zavržkov in uravnotežen življenjski slog, saj povprečen slovenski prebivalec na leto zavrže kar 72 kilogramov hrane. Da bi ozaveščenost o hranozavestnem načinu življenja spodbudili tudi med najmlajšimi, na nekaterih slovenskih osnovnih šolah danes poteka Hranozavestni kviz o preudarnem ravnanju s hrano, ki ga izvaja program Ekošola.

Odpadna hrana je eden večjih izzivov tako na globalni kot nacionalni ravni. Pri tem ne gre le za vprašanja, na katera morajo odgovoriti proizvajalci in trgovci, temveč se težava tiče tudi gospodinjstev, kjer še vedno nastaja največ, kar 47 odstotkov odpadne hrane. Na pobudo Lidla Slovenija, programa Ekošola, Ekologov brez meja, Zveze prijateljev mladine Slovenije, Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, skupnosti Etri z Mini tovarno ter podjetja Tam Tam je lani Vlada RS 24. april razglasila za slovenski dan brez zavržene hrane ter aktivno pristopila k ozaveščanju o tem globalnem izzivu.

»V svetovni prehranski verigi, ki jo sestavljajo kmetje, živilska industrija, trgovci, gostinstvo in potrošniki, letno zavržemo kar tretjino vse pridelane hrane. Največji delež odpadne hrane, kar 47 odstotkov, nastane ravno v gospodinjstvih, kar pomeni, da prav vsak izmed nas nosi veliko odgovornost. Prvi korak do smotrnejše porabe živil in zmanjšanja odpadkov so tako vnaprej pripravljeni jedilniki in načrtovani nakupi, zatem pa umno razpolaganje s pripravljeno hrano. Na krožnik si vzamemo, kolikor bomo pojedli, da lahko preostanek obroka shranimo za kasneje, ga pojemo v službi za malico, zamrznemo. Povedano krajše, s hrano moramo ravnati zavestno in odgovorno,« je povedala Nataša Kebe z Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, ki je koordinatorka projekta LIFE IP CARE4CLIMATE. Projekt poleg preostalih odgovarja tudi na izzive zmanjševanja količin odpadne hrane.

S projektom Zbudi svojo hranozavest Lidl Slovenija in partnerji projekta Slovenski dan brez zavržene hrane nadaljujejo večletna prizadevanja za ozaveščanje javnosti o problematiki odpadne hrane.

»V Lidlu Slovenija se zavedamo odgovornosti, ki jo kot trgovec nosimo za zmanjšanje količin odpadne hrane, zato je to eden od naših strateških trajnostnih ciljev. Podjetje se z upravljanjem odpadne hrane sistemsko ukvarja že vrsto let in nenehno nadgrajuje procese, ki pripomorejo k zmanjševanju količin odpadne hrane; presežno hrano doniramo humanitarnim organizacijam, obenem pa smo vseskozi aktivni pri ozaveščanju javnosti o tej problematiki. Naša želja je, da hranozavesten način življenja postane zavestna odločitev prebivalcev Slovenije, da delamo dobro zase in za planet,« je dejala Metka Šilar Šturm, vodja korporativnih zadev v Lidlu Slovenija.

Sinočnji dogodek Zbudi svojo hranozavest je bilo modno-kulinarično doživetje z ozaveščevalno noto; hranozavesten odnos do življenja je bil predstavljen skozi modo in kulinariko.

Mladi oblikovalci predstavili svoj odnos do odpadne hrane

S kolekcijo devetih trajnostnih kuharskih predpasnikov, ki so bili izdelani posebej za ozaveščevalno kampanjo Zbudi svojo hranozavest, so na dogodku svoje delo predstavili mladi slovenski modni oblikovalci Jurij Fidel, Katja Kuhar, Anita Miklavčič in Uroš Topić, ki so pri ustvarjanju modnih kreacij raziskovali odnos do odpadne hrane.

»Ob razmišljanju, kako se lotiti izziva, torej oblikovanja predpasnikov, ki bi čim bolje opozorili na skrbno ravnanje s hrano, sem se odločila, da bom izhajala iz uporabe materiala. Enaka težava kot pri odpadni hrani se pojavlja tudi pri odpadnem tekstilu. Na podlagi te analogije sem za svoje predpasnike uporabila material iz že uporabljenih, ‘second hand’ oblačil in iz njih ustvarila nove kose z dodano vrednostjo in novim namenom uporabe,« je koncept zasnove svojih predpasnikov pojasnila modna oblikovalka Katja Kuhar.

Modne predpasnike so si v okviru kampanje Zbudi svojo hranozavest nadeli ambasadorji blagovne znamke Lidla Slovenija nutricionist Jernej Ogrin, šepetalec hrani Sašo Šketa, ustvarjalka vsebin Klara A. Žagar ter kulinarični bloger in avtor kuharske knjige Jernej Zver. Na plakatih, ki so se v teh dneh pojavili na plakatnih mestih partnerja projekta TAM-TAM, so predstavljeni z jedmi, ki so bile ustvarjene iz potencialnih zavržkov hrane.

Iz hrane, ki bi jo lahko zavrgli, naj nastanejo okusne jedi

Ideje, kako iz ostankov hrane ustvarimo okusne jedi, je sinoči s kreativnim kuhanjem v živo predstavil ambasador Lidla Slovenija Sašo Šketa, kulinarični bloger, ki zase pravi, da je šepetalec hrani.

»Hrana ni in ne sme biti odpadek. Tudi iz živil, ki na prvi pogled niso videti najlepša ali jim bo kmalu potekel rok, lahko ustvarimo novo zanimivo jed. Preprosti ostanki od kosila ali večerje lahko z nekaj truda postanejo prave gurmanske kreacije,« je povedal Šketa, velik zagovornik hranozavestnega življenjskega sloga.

Pogostitev iz jedi iz potencialne odpadne hrane

Da imajo na prvi pogled neokusni ostanki hrane potencial za ustvarjanje novih jedi, če le znamo uporabiti svojo domišljijo in ustvarjalnost, je s pogostitvijo na dogodku pokazala Mini tovarna. Mini tovarna je inovativen koncept predelovalnega obrata, ki deluje v okviru skupnosti Etri in ob podpori Lidla Slovenija ter razvija različne možnosti pouporabe presežne hrane tam, kjer ta po navadi nastaja, denimo v trgovinah, pri kmetih in manjših pridelovalcih. Obiskovalci dogodka so lahko pokusili jedi, pripravljene izključno iz potencialnih zavržkov hrane, med drugim reciklirane krekerje z zeliščnim maslom, pestom in zelenjavnim posipom.

Dodatno ozaveščanje ob slovenskem dnevu brez zavržene hrane

Program Ekošola danes za otroke tretje triade osnovne šole izvaja Hranozavestni kviz o preudarnem ravnanju s hrano, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano pa skupaj z Ministrstvom za okolje, podnebje in energijo v Hiši EU organizira celodnevni dogodek Spoštujmo hrano, spoštujmo planet v okviru projekta LIFE IP CARE4CLIMATE. K razpravi so povabili zanimive sogovornike iz Slovenije in tujine, ki predstavljajo posledice odpadne hrane, možna ukrepanja in dobre prakse. V preddverju Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (Dunajska 22, Ljubljana) je na ogled tudi razstava plakatov iz preteklih kampanj ob dnevih brez zavržene hrane.

Avtor: LIDL Slovenija

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja
Finance
Intervju
Špela Mikuš Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja 2

Per Kristiansen iz podjetja Trivium bo na Slovenski marketinški konferenci 30. in 31. maja govoril o strategiji in tem, kako o njej razmišljati drugače.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: zakaj vlagati kot Buffett in kaj poganja rast zlata
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke 2
FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res? 1

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 3

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.