Prelisičene sankcije in ruska avtomobilska nebesa se začenjajo v Tbilisiju

Gruzija je glavni koridor za uvoz avtomobilov na ruski trg, ki zaradi mednarodnih sankcij tja ne smejo. Kljub trditvi gruzijske vlade, da spoštuje prepoved izvoza sankcioniranih vozil v Rusijo, se »operacija« nadaljuje.

Na gruzijsko-rusko mejo pri Larsu, prihajajo vlačilci, ki dostavljajo nove luksuzne avtomobile za dobro situirane ruske kupce. Vozijo jih za staro trinadstropno stavbo, na parkirišče, ki se razteza na 1400 kvadratnih metrih, je le streljaj od mejne kontrole, za hotelom, kjer bivajo mejni policisti, in je nadzorovano s kamerami. Evropska unija je zaradi ruske vojne v Ukrajini sankcionirala izvoz avtomobilov, ki se prodajajo za več kot 50.000 evrov in gruzijska vlada je avgusta 2023 uradno prepovedala izvoz avtomobilov v Rusijo in se uskladila z mednarodnimi sankcijami.

Vsak dan po več sto prehodov

Profimedia

Toda na stotine sankcioniranih in (pretežno prestižnih) vozil še naprej dnevno vstopa v Rusijo skozi Gruzijo. Z omenjenega parkirišča vozniki avtomobile z začasnimi registrskimi tablicami  zapeljejo do meje, kjer jim policisti v nekaj minutah preverijo dokumente, nato pa brez težav nadaljujejo na rusko stran. Ta shema zagotavlja, da avtomobili pridejo do novih lastnikov v nepoškodovanem stanju z minimalno prevoženimi kilometri.

Profimedia

Za prestop meje s sankcioniranim vozilom s tranzitno številko mora kupec v Rusiji mora precej zaupati prevozniku, da prenese lastništvo s podpisom registracije avtomobila na njegovo ime. Prevoznik mora skleniti avtomobilsko zavarovanje in podpisati pogodbo o nakupu avtomobila. Po vožnji avtomobila čez mejo prevoznik sklene novo pogodbo s prejemnikom, zaključi prodajo in se vrne v Gruzijo.

Izkrivljanje izvozne statistike

Profimedia

Bistveno je, da lahko sankcionirani avtomobili preidejo v Rusijo, ne da bi bili uradno zabeleženi v statistiki izvoza. Po gruzijski zakonodaji gre za preprosto osebno potovanje z avtomobilom. V Gruziji v izvozno bazo vključujejo le tiste avtomobile, za katere je carinska deklaracija izpolnjena v Gruziji. Primeri individualne uporabe, na primer ko voznik pelje avto čez mejo in opravi carinjenje v drugi državi, niso zabeleženi v zbirki podatkov o izvozu ali ponovnem izvozu iz države.

Gruzijska davčna uprava pojasnjuje, da sankcije ne veljajo za vozila, registrirana v drugi državi, v lasti fizičnih oseb, ki so pripeljana v Rusko federacijo in niso namenjena prodaji. In tako dnevno preko meje v Rusijo pripelje tudi po več sto, pretežno prestižnih avtomobilov, ki bi v skladu s sankcijami v to državo ne smeli.

Preberite še: