Raziskovalci nacionalnega laboratorija v mestu Oak Ridge (ORNL – Oak Ridge National Laboratory) v ameriški zvezni državi Tennessee so z uporabo nove vrste tuljav dosegli visoko polnilno moč ob 96-odstotnem izkoristku. Doseganje takšnega izkoristka že samo po sebi pomeni velik pomemben preskok, saj jim je uspelo pri brezžičnem polnjenju izgube zmanjšati pod mejo izgub, ki so pričakovane pri običajnem polnjenju preko kabla.
Posebne tuljave za doseganje večje energijske gostote
Raziskovalci laboratorija ORNL so visoko moč polnjenja dosegli z uporabo polifaznih elektromagnetnih tuljav, ki omogočajo večjo energijsko gostoto in višje polnilne moči – v tem primeru so dosegale 100 kW. Spodbuden rezultat predstavlja tudi do 96-odstotni izkoristek brezžičnega polnjenja, ki celo presega izkoristek polnjenja baterij električnih avtomobilov na konvencionalen način preko kabla. Testi so namreč pokazali, da izgube pri polnjenju električnih avtomobilov preko kabla v povprečju znašajo okrog deset odstotkov, njihova višina pa je odvisna od polnilnika, načina polnjenja (enosmerni ali izmenični tok) ter seveda znamke priključenega vozila.
Še vedno ostaja veliko odprtih vprašanj
Omer Onar je v imenu raziskovalnega tima poudaril, da so dosegli najvišjo energijsko gostoto brezžičnega sistema za polnjenje električnih avtomobilov v svetovnem merilu. Najnovejši preboj raziskovalcev ameriškega laboratorija sicer prinaša novo mero optimizma na področje brezžičnega polnjenja, a kljub temu ostaja odprtih precej vprašanj. Še vedno ni točne ocene stroškov tovrstne tehnologije in možnosti njene množične uporabe z dovolj visoko učinkovitostjo tudi izven natančno definiranih laboratorijskih pogojev.
Avtomobilizem.com (Vir: Inside EVs. Foto: ORNL.)
Mnenja uporabnikov
Napiši prvo mnenje!
Za komentiranje moraš biti prijavljen