Sašo Govekar

Afera v Kranju! Županov izbranec brez ustrezne izobrazbe za direktorski stolček

Žiga Kariž
1. 2. 2024, 06.05
Posodobljeno: 1. 2. 2024, 08.14
Deli članek:

Sašo Govekar, vodja skupne občinske uprave občin Gorenjske, bi se moral, kot izhaja iz zapisa inšpektorice, čim prej posloviti od svojega položaja. A na Mestni občini Kranj mu, čeprav nima primerne izobrazbe, še vedno krijejo hrbet.

TV Slovenija
Sašo Govekar vodi tudi medobčinsko redarsko službo.

Sašo Govekar trenutno po pooblastilu župana Kranja Matjaža Rakovca opravlja naloge vodje Skupne občinske uprave občin Gorenjske. Gre za organ, ki za sedem gorenjskih občin, poleg Mestne občine Kranj so to še Cerklje, Jezersko, Naklo, Preddvor, Šenčur in Tržič, opravlja naloge občinskega inšpekcijskega nadzorstva, občinskega redarstva, notranje revizije, varstva okolja in urejanja prostora. A kot kaže, za to nima zahtevane izobrazbe. Na to nas je opozoril anonimni bralec, ki se je skril za elektronskim naslovom Ljudska inšpekcija. Po elektronski pošti nam je že pred nekaj tedni poslal končni zapisnik o inšpekcijskem nadzoru, ki ga je tik pred novim letom opravila inšpektorica Simona Izlakar. Ta je ugotovila, da Govekar ne izpolnjuje pogojev za delovno mesto »inšpektor svetnik – direktor skupne občinske uprave«, ki je sistematizirano tako, da se naloge na tem delovnem mestu lahko opravljajo v nazivu inšpektor višji svetnik.

Brez potrebne izobrazbe

Izlakarjeva pravi, da za to delovno mesto ne izpolnjuje pogojev glede zahtevane izobrazbe (univerzitetna ali najmanj visoka strokovna izobrazba s specializacijo oziroma magisterijem). Ne izpolnjuje pogoja stopnja izobrazbe niti nima opravljenega strokovnega izpita za inšpektorja. Ob tem je dodala, da se župan Mestne občine Kranj Matjaž Rakovec, ki je marca lani pooblastil Govekarja za vodenje Skupne občinske uprave občin Gorenjske, glede tega opira na mnenje ministrstva za javno upravo iz leta 2015. Iz tega mnenja izhaja, da če predstojnik za nadomeščanje javnega uslužbenca pooblasti drugega zaposlenega, potem izpolnjevanje pogojev za delovno mesto, ki ga zaseda odsotni javni uslužbenec, ni nujno potrebno. A za Govekarja, ki položaj zaseda že dalj časa, bi težko rekli, da zgolj nekoga nadomešča.

Mare Vavpotič / m24.si
Matjaž Rakovec

Na občini v bran Govekarju

Kolegi z revije Reporter so vodstvo kranjske občine vprašali, ali bo župan Rakovec glede na ugotovitve inšpektorice preklical pooblastilo Govekarju za vodenje skupne občinske uprave, ga umaknil s tega delovnega mesta in objavil razpis za prosto delovno mesto. Z občine so odgovorili, da Govekar v medobčinski inšpekciji »zaseda delovno mesto višji svetovalec in za to delovno mesto izpolnjuje vse pogoje, kar je ugotovil tudi inšpekcijski nadzor«.

kranj.si
Sašo Govekar kljub ugotovitvam inšpektorice še vedno vodi skupno občinsko upravo.

Nepriznana izobrazba

O tem, kakšno izobrazbo ima Govekar, na občini sicer ne želijo govoriti, je pa več dokumentov na to temo objavil gorenjski lokalni spletni medij Trma.si, ki je prvi poročal na omenjeno temo. Tako so zapisali, da je Sašo Govekar po izobrazbi poslovni sekretar, izobrazbo pa je pridobil na kranjski poslovni šoli B&B. Nato je želel svojo izobrazbo nadgraditi in se vpisal na zasebni Zavod IRC, ki je izvajal program angleškega izobraževalnega zavoda Nottingham Trent. Tam naj bi pridobil izobrazbo univerzitetnega diplomiranega družboslovca, a kaj, ko je inšpekcija leta 2016 ugotovila, da Zavod IRC ni izpolnjeval pogojev za izvajanje visokošolske dejavnosti. Že takrat so Govekarja zaradi ugotovitev inšpektorata degradirali in mu tudi zmanjšali plačo.

Višja plača in še dodatki

Očitno takratne ugotovitve inšpektorjev ne motijo občine Kranj, da ne bi Govekarja bogato nagrajevala. Podatki, ki smo jih prejeli po elektronski pošti, kažejo, da je Govekar od januarja do avgusta lani poleg plače za delovno mesto, ki ga ne bi smel zasedati, prejel še 4811 evrov dodatka za stalno pripravljenost, 3182 evrov dodatka za delovno uspešnost in 676 evrov dodatka za stalnost, skupaj kar 13.003 evre. Inšpektorica je v končnem zapisniku občini naložila, naj v 60 dneh izvede razpis in za vodenje inšpekcijskih služb zaposli osebo s primerno izobrazbo. Na občini pravijo, da bodo predlagane ukrepe izvedli, da pa se lahko na ugotovitve zapisnika tudi pritožijo.