Avto.info

Težave nemških voznikov

ADAC: Kaj se dogaja? Novi dizli ne morejo opraviti niti prvega tehničnega pregleda

Nemčija je 1. julija 2023 uveljavila novo metodologijo za merjenje trdnih delcev v izpuhu dizelskih motorjev na tehničnih pregledih. Rezultat? Vse več novih dizelskih avtomobilov ne prestane niti prvega pregleda po treh letih.

Sobota, 4. maj 2024

Nemški vozniki, ki so se odločili za nakup varčnih dizelskih avtomobilov, imajo težavo. Presenetljivo, a veliko jih ne more uspešno opraviti niti prvega obveznega tehničnega pregleda po treh letih od prve registracije. Kot ste mogoče že uganili, je razlog filter trdnih delcev (DPF), občutljiva komponenta v sistemu za nadzor emisij. Ta naprava zajema saje. Čez nekaj časa, predvsem na daljših poteh, ko izpušna cev doseže zadostno temperaturo, se filter regenerira z izgorevanjem. Težava pa je, če se dizelski avtomobili uporabljajo na krajših poteh in sistem nima možnosti iti skozi fazo regeneracije. Potem se učinek filtra zmanjša. V Nemčiji je v zadnjem letu na tisoče novejših avtomobilov zaradi delcev "padlo" na tehničnih pregledih.

Kot so sporočili iz nemškega avtokluba ADAC, so med 1. avgustom in 30. oktobrom 2023 merili učinkovitost nove metodologije merjenja števila delcev. Od 950.809 pregledanih vozil jih je kar 32.285 padlo na prvem tehničnem pregledu. Pri vozilih z do 50.000 prevoženimi kilometri je bila stopnja okvar 2,8-odstotna. V skupini od 50.000 do 160.000 prevoženih kilometrov je bila stopnja okvar 3,3-odstotna, pri vozilih z več kot 160.000 prevoženimi kilometri pa 4,7-odstotna. Največ težav naj bi bilo povezanih s Fordovimi motorji 1.5 TDCi. Ne gre za malenkost, saj če avtomobil zaradi emisij ne opravi tehničnega pregleda, se to šteje za resno napako in ga ni mogoče vrniti na cesto, ne da bi jo odpravili.

Menjava filtra sajastih delcev predstavlja investicijo v vrednosti približno 3.000 evrov (z delom). Za avtomobil, ki ima za seboj le tri leta življenjske dobe, je to visok znesek. In kar je še huje, zamašenega ali poškodovanega filtra trdnih delcev v okviru garancije ni mogoče uveljavljati pri proizvajalcu. 

Kaj se je spremenilo pri načinu merjenja?

Kot pojasnjuje ADAC, se je s 1. julijem 2023 metodologija merjenja spremenila iz tako imenovanega absorpcijskega koeficienta v merjenje koncentracije delcev. Dovoljenih je 250.000 delcev na kubični centimeter. Dobri filtri delcev lahko število delcev zmanjšajo na 10.000, toda neskladje temelji na različni metodologiji merjenja delcev pri homologaciji vozila, torej postopku, ki ga mora opraviti proizvajalec, preden da vozilo na trg, in metodologiji, ki se uporablja pri tehničnem pregledu nadzora emisij. Uporaba proizvajalčeve metodologije, ki meri delce na kilometer, je v pogojih tehničnih nadzornih postaj zaradi visokih stroškov in zamudnosti neizvedljiva. Zato so sprejeli novo metodologijo, to je za merjenje števila delcev na volumen. Vendar je to tudi razlog, da reklamacija nedelujočega filtra sajastih delcev pri proizvajalcu ni možna v okviru garancije.

Ford aktivno dela na rešitvi

Kot omenjeno, so bili prizadeti predvsem fordi z 1,5- in 2,0-litrskimi motorji ecoblue. Čeprav Ford aktivno dela na rešitvi, proizvajalca ovirajo ozka grla pri dobavi filtrov, ki jih je treba zamenjati. Za preventivo bi morali poskrbeti tudi za posodobitev programske opreme. Ford je ADAC-u sporočil: "V zadnjih tednih se je situacija zaradi izboljšav popravila. Če nadomestni DPF filter ni na voljo, ima Fordov trgovec možnost, da prek službe za stranke zagotovi nadomestno vozilo. Poleg tega smo znižali tudi cene nadomestnih DPF filtrov za do 40 odstotkov."

Oddaj komentar

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.