V Ajdovščini o Expo Vipavska dolina in o poceni hišah za mlade

Na regijskem razvojnem forumu bomo med drugim odstrli, kdaj bo Vipavska dolina dobila svoj showroom ter kdaj bi lahko bilo vseljivih prvih osem poceni hiš za mlade in mlade družine
15.03.2023 19:03
Dopolnjeno: 15.03.2023 21:00
Čas branja: 6 min

Med srednjeročnimi projekti občine Ajdovščina je tudi Expo Vipavske doline, ki bo nekakšen showroom oziroma promocijski prostor za Vipavsko dolino. Za gradnjo je občina namenila 30 tisoč kvadratnih metrov, območje pa bo omejeno z reko Hubelj, hitro cesto in obvoznico. Vrednost projekta je ocenjena na 20 milijonov evrov.

Vrata v Vipavsko dolino

Ajdovski župan Tadej Beočanin verjame v uspeh tega povezovalnega projekta, ki bi bil po njegovih napovedih lahko zgrajen v manj kot petih letih. »To bodo naša vrata v destinacijo Vipavska dolina. Želimo, da se tukaj ustavijo turisti, ki potujejo z zahoda Evrope v druge dele Slovenije in naprej na Hrvaško ter iz osrednje Slovenije v Italijo. Glavni cilj je ponuditi in zagotoviti obiskovalcu pristen stik z našo naravno in kulturno dediščino, lokalnimi značilnostmi, prepoznavnimi lokalnimi izdelki ter doživetji, ki nas delajo posebne,« pravi Beočanin.

Cilji Expa so prispevati h gospodarski blaginji območja, povečati čezmejno prepoznavnost regije, ustvariti novo turistično zanimivost regije, povečati število nastanitvenih zmogljivosti, okrepiti pridelavo lokalne hrane, vzpostaviti kratke dobavne verige med ponudniki in porabniki, spodbujati kreativnost podjetij, razvoj znanj in kompetenc, vzpostaviti točko srečanja lokalnega prebivalstva (meeting point) ter ponuditi podporo razvoju lokalnega gospodarstva.

Zanimanje za vlaganja je

Na občini so z dosedanjim odzivom podjetij, ki bi vlagali v Expo Vipavska dolina, zadovoljni, saj »se trenutno za sodelovanje in vlaganja pogovarjamo s 24 deležniki, ki bodo imeli bodisi del proizvodnje bodisi svoj razstavni prostor. Dodatne finančne vire pričakujemo od ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport ter tudi ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,« je pojasnil Bogdan Česnik, svetovalec župana.

»Projekt Expo Vipavska dolina bo pokazal, kako hitro se znamo obrniti in kako močna je naša povezanost, ki jo gradimo zadnjih nekaj let,« pravi Brigita Habjan Štolfa, direktorica Regijske razvojne agencije ROD Ajdovščina, ki aktivno sodeluje pri projektu in bo tudi naša sogovornica na razvojnem forumu.

Po njenem mnenju bo Expo Vipavska dolina odličen kazalnik tega, »kar delamo in kam kot regija gremo. Namenjen bo domačinom, saj se izkazuje, da se še premalo poznamo, dolgoročno pa bo priložnost za predstavitev celotne Vipavske doline,« razmišlja sogovornica.

Zgledovali so se po Agipu

Zgled za postavitev Expo Vipavske doline so črpali tako iz murskosoboškega Expana kot iz Agipovih počivališč v Italiji. »Zastavljeni so tako, da so kupcu pri roki najboljši produkti lokalnega okolja in zato le redkokateri nadaljuje svojo pot samo s kavo v rokah. Značilnost Expa Vipavska dolina bo prav v ponudbi avtentičnih in preverjeno kakovostnih izdelkov iz naše doline. In tudi zato verjamem, da bo k projektu finančno pristopila tudi država, ki daje velik poudarek turizmu in razvoju gospodarstva,« pravi Brigita Habjan Štolfa.

Expo Vipavska dolina, kot kaže prva zasnova, ponazarja burjo, ki je značilna za Vipavsko dolino, hkrati pa tudi geografsko razgibanost tega območja. »Ponuja pogled na griče Vipavske doline, kjer kmetje pospešeno urejajo nove vinograde. Na rob Gore, kjer se rojeva burja. Na zahodni strani pa Expo zamejuje reka Hubelj, ki s svojo hudourniško naravo poudarja značilnosti Vipavske doline. Tako bo obiskovalec že na prvi pogled začutil avtentičnost naše doline,« opisuje direktorica Regijske razvojne agencije ROD Ajdovščina.

Rondič: Pričakovanja so velika

Da je gradnja Expo Vipavske doline lahko končana v slabih petih letih, verjame Marko Rondič, direktor območne obrtno-podjetniške zbornice Ajdovščina. »Zbornica pričakuje zelo veliko. Expo, ki bo povezal turistične in živilske ponudnike ter zagotovil predstavitveni prostor za gospodarstvo, je nekaj, kar po letih nadpovprečnega gospodarskega razvoja v občini potrebujemo. Vključeval bo tudi hotelske in konferenčne zmogljivosti, ki jih gospodarstvo nujno potrebuje,« pojasnjuje Marko Rondič, direktor zbornice.

»Ponudniki na področju turizma, ki se od leta 2018 povezujejo v Združenju za razvoj turizma Vipavska dolina, ki deluje v okviru naše zbornice, so ves ta čas opozarjali, da potrebujemo atraktivno izhodiščno točko, ki bo združevala vse, kar lahko v Vipavski dolini ponudimo. Ponudnikov je veliko, a so bili doslej nepovezani in so delovali na trgu vsak posebej. Expo pa bo združeval vso ponudbo na enem mestu in bo obiskovalce opremil z vsemi potrebnimi informacijami o ponudbi v Vipavski dolini ter jih navdušil za večdnevno bivanje pri nas,« je prepričan Rondič.

»V Ajdovščini smo že velikokrat dokazali, da ne poznamo pogojnika, zato tako pri projektu Expo kot pri Parku znanja govorimo o dejstvu, da se bosta zgodila. Ne govorimo o tem, da bi to radi imeli, ampak se pogovarjamo o izvedbi in financiranju. Od ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport pa pričakujemo, da za zgled vzame delovanje in podporo gospodarstvu v Ajdovščini ter ga kot primer dobre prakse prenese na nacionalno raven,« poudarja Rondič.

Podjetja so lačna dodatnih zemljišč

V Ajdovščini zadnja leta ves čas, razen v letu 2021, zaznavajo tako rast števila podjetij kot rast števila zaposlenih in dinamično rast prihodkov. V letu 2021 so namreč ajdovska podjetja ustvarila 828 milijonov evrov prihodkov, kar pomeni 24,4-odstotno rast glede na leto 2020, ko so prihodki znašali 665,8 milijona evrov.

V ajdovski občini se industrijske cone raztezajo na 137 hektarjih, med podjetji pa je že zdaj za 30 hektarjev povpraševanj po dodatnih parcelah za industrijsko gradnjo. Kdaj bodo na voljo nove površine, na občini Ajdovščina še ne morejo povedati. »Za to so potrebne spremembe prostorskega načrta. Trenutno pripravljamo strokovne podlage in pričakujemo, da bodo končane v prihodnjem letu,« pojasnjujejo na občini Ajdovščina.

Občina računa na državo

Kot pravi županov svetovalec Bogdan Česnik, od ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport pričakujejo, da bo sofinanciralo opremljanje poslovnih con.

Medtem ko naj bi razvoj logističnega centra za kmetijstvo sofinanciralo ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, in podprlo tudi program Kilometer nič, katerega osnovni namen je, da pride hrana z njiv na mizo po čim krajši poti.

Hiše za mlade in mlade družine

Na forumu se bomo pogovarjali tudi o gradnji poceni hiš za mlade. Ajdovščina naj bi tako kot prva v Sloveniji ponudila mladim nakup hiše v četrti gradbeni fazi za okoli 55 tisoč evrov. V načrtu je gradnja skupno 50 hiš, najprej pa bo stekel pilotni projekt.

Kot so pojasnili na občini, »je projekt Hiše za mlade in mlade družine v fazi projektiranja za prvo naselje, v katerem naj bi bilo do največ osem hiš«. Občina naj bi razpis za investitorja objavila še pred poletjem.

»Za začetek razvijamo projekt v manjšem obsegu in na manjšem območju. Prav tako še vedno proučujemo možnosti v zvezi s prenosom zemljišč, saj bo projekt predvidoma izveden v sodelovanju z Javnim stanovanjskim skladom Občine Ajdovščina,« pojasnjujejo na ajdovski občini.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Kaj podjetjem prinaša novomeški občinski prostorski načrt?
Finance
Jana Petkovšek Štakul Kaj podjetjem prinaša novomeški občinski prostorski načrt?

Mestna občina Novo mesto z novim občinskim prostorskim načrtom sledi razvojnim potrebam gospodarstva - kmalu tudi hitrejši vlaki do Ljubljane

FINANCE
Subvencije
TOP razpisi tega tedna: turizem, podatkovna analitika, inovacije na področju surovin in drugo
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin TOP razpisi tega tedna: turizem, podatkovna analitika, inovacije na področju surovin in drugo

Objavljamo izbor aktualnih razpisov za subvencije in druge oblike spodbud

IZVOZNIKI
Novice
Obnova gradu v Podčetrtku: najprej kava, nato pa ...
Izvozniki.si
NoviceMateja Bertoncelj Obnova gradu v Podčetrtku: najprej kava, nato pa ...

Za obnovo gradu bo do konca leta 2024 občina namenila 0,9 milijona evrov, država iz sredstev EU še 1,6 milijona evrov

FINANCE
Prenovite ogrevanje z vrhunsko toplotno črpalko Stiebel Eltron HPA-O Premium
OGLAS
Finance
Finance PR Prenovite ogrevanje z vrhunsko toplotno črpalko Stiebel Eltron HPA-O Premium (OGLAS)

Toplotne črpalke so v zadnjih dveh desetletjih postale izjemno priljubljene za ogrevanje, hlajenje in pripravo tople sanitarne vode. Po podatkih Evropskega združenja za toplotne črpalke (EHPA) je danes samo v Evropi vgrajenih približno 20 milijonov toplotnih črpalk, do leta 2030 pa naj bi bil cilj celo 60 milijonov vgrajenih toplotnih črpalk.

FINANCE
Kdaj bo zapela prva lopata za tretjo razvojno os jug? Letos prav gotovo še ne
Finance
Jana Petkovšek Štakul Kdaj bo zapela prva lopata za tretjo razvojno os jug? Letos prav gotovo še ne

Dopolnjena vloga za gradbeno dovoljenje za gradnjo odseka tretje razvojne osi jug od avtoceste Novo mesto vzhod do priključka Revoz je še na ministrstvu za okolje in prostor

FINANCE
Subvencije
Zakaj bo težko dobiti subvencijo za turizem
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin Zakaj bo težko dobiti subvencijo za turizem 1

Razpisanih je 69 milijonov evrov, podjetja se sprašujejo, koliko je dejansko takih, ki ustrezajo čisto vsem pogojem

FINANCE
Subvencije
TOP razpisi tega tedna: digitalizacija, umetna inteligenca, občinski razpisi
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin TOP razpisi tega tedna: digitalizacija, umetna inteligenca, občinski razpisi

Objavljamo izbor aktualnih razpisov za subvencije in druge oblike spodbud

FINANCE
 Povezovanje slovenskih podjetij s poslovnimi priložnostmi v Nemčiji
OGLAS
Finance
Finance PR Povezovanje slovenskih podjetij s poslovnimi priložnostmi v Nemčiji (OGLAS)

Poslovno-investicijski kongres in izhodna gospodarska delegacija ob robu UEFA EURO 2024