Z vprašanji, o tem, kaj uporabniki lahko storijo v primeru nedelovanja aplikacije zVEM, kjer imajo naloženo kovidno potrdilo, in zakaj pride do težav, smo se obrnili na NIJZ. Kot so nam pojasnili pride največkrat do kratkočasnih težav, do katerih pride zaradi različnih vzrokov. “Pred kratkim smo imeli na primer daljši izpad za več ur zaradi napake na strežniku za preverjanje pristnosti uporabnikov,” so dodali.

Do težav pride nepričakovano

Kako pogosto pride do tovrstnih težav, nam niso mogli odgovoriti, saj nimajo statistične analize. So pa opozorili, da se težave običajno zgodijo nepričakovano zaradi dejavnikov, na katere nimajo vpliva. V preteklosti je do večjega izpada prišlo zaradi izpada strežnika za preverjanje pristnosti. Večjo težavo so imeli tudi zaradi nadgradnje začetek novembra, ko je nekaterim uporabnikom zaradi hrošča v aplikaciji izbrisalo potrdila in aktivacije.

Glede na to, da aplikacijo uporablja več kot 600.000 ljudi, morajo v primeru težav urgirati takoj. “Ampak včasih napake ne moremo takoj odpraviti. Na zadnje smo jo recimo odkrili ob 9.00 zjutraj, odpravili pa šele ob 19.00 zvečer.”

To lahko storijo uporabniki

Kot so za nas pojasnili na NIJZ, imajo uporabniki veliko možnosti, da si potrdilo shranijo: Lahko si ga shranijo na računalnik, na telefon, ga slikajo – to so vse primerni načini shranjevanja. Za vsak primer je pa seveda vedno dobro imeti s sabo fizično potrdilo, tudi če zmanjka baterije, na primer.”