Transport je bila do zdaj edina panoga, v kateri se Kitajska omenja redko ali celo nikoli. V povezavi s transportom z Daljnega vzhoda srečamo le Indijce in Filipince v vlogi voznikov tovornjakov, ki polnijo prazne sedeže vlačilcev.
Kaj pa Kitajska, je že zapeljala v panogo transporta ali se bo to še zgodilo?
Naša raziskava kitajskih proizvajalcev tovornjakov kaže, da se to že dogaja, a ti večinoma delujejo na domačem trgu.
Pogovor s šefi slovenskih podjetij v dobaviteljski industriji sporoča, da Kitajce zaznavajo kot tekmece, kot grožnjo z vzhoda, ki jemlje delež evropskim proizvajalcem, s tem pa tudi slovenskim dobaviteljem, ki jim dobavljajo dele.
Kitajsko omenjajo tudi kot priložnost. Ko bodo gradili tovarne v Evropi, se lahko vključijo v njihove dobaviteljske verige.
Medtem so slovenski dobavitelji, osrednji junaki aprilske številke revije Prevozi, zaradi ohlajenega trga električnih avtomobilov že zavili v povezano, a vseeno vzporedno panogo tovornih vozil. Hidria je v tej aktivna že dalj časa, Kolektor v njej išče nove priložnosti z deli za elektropogon. Elektromobilnost je v tovornem prometu sicer precej bolj skromno razvita kot v osebnih avtomobilih, a panoga je v vzponu, ta pa bo, kot kaže, bolj linearen kot na nestabilnem avtomobilskem trgu.
V tokratnih prevozih še o investiciji Autocommercea, ki bo na obrobju Ljubljane gradil nov prodajno-servisni center za tovorna vozila, vključno z megavatno polnilnico in pozneje tudi s polnilnico za vodik. V vozni park LPP bo prihodnje leto zapeljal prvi avtobus na vodik oziroma na elektriko in gorivne celice v vlogi podaljševalnika dosega.
Za konec pa še osebna zgodba Emila Šterbenka, ki je z lastnimi izkušnjami zaznamoval 75-letnico enega najbolj vsestranskih strojev na svetu – nemškega unimoga.