Ferrari 12cilindri
To je novi ferrari z znamenitim V12!
Ferrarijev novinec 12cilindri – 12 valjev – zamenjuje model 812 superfast in se zgleduje po gran turismo ferrarijih iz petdesetih in šestdesetih let.
Petek, 3. maj 2024
Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosferski 6,5-litrski V12 te italijanske znamke. Zahvaljujoč nekaterim spremembam se zavrti vse do 9.500 vrtljajev na minuto ter razvije 610 kW (830 KM) moči in 678 Nm navora. Inženirji so mu namreč vgradili ojnice iz titana, bate iz nove aluminijaste zlitine ter še z nekaterimi posegi zmanjšali notranje trenje ter z nadgrajeno programsko opremo izboljšali krivuljo navora glede na izbrano prestavo osemstopenjskega menjalnika z dvojno sklopko.
Rezultat je pospešek do 100 km/h v 2,9 sekunde in do 200 km/h v 7,9 sekunde, največja hitrost je 340 km/h. Spider je nekoliko počasnejši, saj do prve stotice potrebuje 2,95 sekunde in do druge 8,2 sekunde, s 1.620 kg pa je tudi nekoliko težji od kupeja (1.560 kg).
Oblikovno se precej razlikuje od trenutnih Ferrarijevih modelov ter z ostrimi sprednjimi žarometi in črnim elementom med njimi spominja na model 365 GTB/4 daytona. Pri Ferrariju pravi, da ima bolj »sofisticiran« oblikovalski jezik kot 812 superfast s poudarkom na čistih linijah in mišičastih proporcih.
Nekaj dobrot je povzetih tudi iz letalskega sveta. Omeniti velja aktivne aerodinamične elemente na zadnjem delu vozila, ki pri hitrostih med 60 in 300 km/h povečujejo pritisk vozila k tlom ter odprtine za sprednjimi kolesi, ki zmanjšujejo nadtlak v motornem prostoru.
V notranjosti prevladujejo veliki zasloni – skupaj kar trije. Osrednji meri 26 cm in tisti pred voznikom kar 39,6 cm v premeru, pred voznikom pa je nameščen še en zaslon premera 22,4 cm. Za tiste, ki ne željo poslušati simfonije V12 motorja, je tu zmogljiv avdio sistem burmester s 15 zvočniki.
Avto je opremljen s sistemom zaviranja po žici (brake-by-wire), ponaša pa se tudi z zadnjo generacijo sistema slide slip control 8.0, zmogljivo programsko opremo, ki vozniku omogoča prilagajanje stopnjo drsenja skoz ovinek. Vozne lastnosti še dodatno izboljšuje skoraj idealna razporeditev mase (48,4 odstotka spredaj in 51,6 odstotka zadaj) ter neodvisni krmilni sistem vseh štirih koles; ta so obuta v pnevmatike michelin pilot sport S5 ali goodyear eagle F1 supersport dimenzij 275/35 ZR21 spredaj in 315/35 ZR21 zadaj. Medosna razdalja 12Cilindri je prav tako 20 mm krajša od 812, avto pa ima 48,4 % spredaj in 51,6 % porazdelitev teže.
Se vam že cedijo sline? V Italiji kupe stane 395 tisoč evrov, različica spider pa 435 tisoč evrov.