“To ni stadion, ampak cesta. Pa še na stadionu so neumni.”

Kolesarstvo 7. Apr 202410:00 0 komentarjev
Padec
Foto: Profimedia

Začetek kolesarske sezone 2024 krojijo padci. Na četrti etapi dirke po Baskiji so jo med drugim skupili Primož Roglič, Jonas Vingegaard in Remco Evenepoel. Kako pa se na morebitne zaplete pripravljajo organizatorji dirke po Sloveniji?

Četrta etapa dirke po Baskiji je pustila veliko posledic. Z dirko so končali prvi trije favoriti za skupno zmago Primož Roglič, Jonas Vingegaard in Remco Evenepoel. Vsi so jo pošteno skupili v skupinskem padcu na spustu dobrih 30 kilometrov pred ciljem etape.

Bogdana Finka, direktorja dirke po Sloveniji, je padec močno presenetil: “Kolikor sem spremljal dirko, imajo letos v Baskiji veliko boljše ceste kot lansko leto, zato me je presenetilo. Vzroka ne poznam, nisem bil tam. Označeno je bilo, da sledi tekoč, odprt ovinek. A težko je reči.” Dodal je: “Čudi me, da je padlo takšno število izkušenih kolesarjev.”

Padci si v letošnji sezoni vrstijo kot po tekočem traku. Smo šele v aprilu, pa so jo pošteno skupili že Primož Roglič, Matej Mohorič, Jan Tratnik, Wout Van Aert, Jonas Vingegaard, Lennard Kämna, Remco Evenepoel … Je to zgolj naključje? “Mislim, da je, je pa res, da za tak padec nihče ni odgovoren. Jasno je, da je tehnika koles, gum, obročev, dresov, aerodinamike, napredovala. Ceste so boljše. Velika nagrada Adrie Mobil, ki je bila pred dvema tednoma, je imela povprečno hitrost zmagovalca 45 kilometrov na uro, kar se še nikoli ni zgodilo na tej trasi. Do letos je bila najvišja hitrost 43. Tu je treba iskati vzroke za padce. Vse gre hitro. Mogoče včasih prehitro,” je svoja opažanja podal Fink.

Bogdan Fink
Foto: KZS/Vid Ponikvar

Kako bo v Sloveniji?

Kako pa je za varnost poskrbljeno na dirki po Sloveniji? “Najprej se začne z načrtovanjem trase. Zbiramo takšne, ki so tehnično zanimive in težke, a da se dajo izpeljati,” je dejal direktor dirke. “Spusti morajo biti tekoči, cesta more biti široka. Če je na vzponih ozka in zavita, ni problema, na spustih pa je potrebno, da je pregledna. Tam, kjer so nevarne točke, se to mora označiti.”

Dodal je: “Že pred dirko o trasi obvestimo kolesarje in športne direktorje. Vsi imajo tudi posnetke tras, lahko si ogledajo prihod v cilj, vse spuste, itd. Teh stvari je veliko. Moramo pa vedeti, da se pri visokih hitrostih dogajajo napake.”

“Veliko je na kolesarjih. Organizator ne more narediti vsega. Lahko se zgodi marsikaj nepredvidenega, saj še nekaj ur prej po cestah poteka promet.” – Bogdan Fink

52-letnik je opozoril tudi na pomembno raziskavo: “Odkrili so, da se padci s hudimi poškodbami po navadi zgodijo v zadnjih 30 kilometrih dirk. Podobno je bilo na četrti etapi Baskije, kjer bi čez nekaj kilometrov sledil pomemben vzpon. Vsi so precenili svoje sposobnosti, potem pa se zgodijo takšne stvari.”

Do padca je prišlo tudi na lanski dirki po Sloveniji, na tleh se je znašel kasnejši zmagovalec Filippo Zana: “Zana je šel drugič čez tisti spust in je padel. Prepozno je začel zavirati v želji po zmagi. Vedel je, da je nevaren ovinek, vseeno se je to zgodilo. Odgovornost je v takih primerih na tekmovalcu. Mi delamo varne trase, a to ni stadion, ampak cesta. Pa še na stadionu so neumni.”

Filippo Zana
Filippo Zana. Foto: Aleš Fevžer

Jonas Vingegaard naj bi že januarja opozarjal prav na ta zahteven spust na dirki po Baskiji. Agencija za varnost kolesarjev je pristopila do organizatorjev, ki pa trase niso spremenili. Se je kaj podobnega zgodilo tudi že na dirki po Sloveniji: “Na nas se še niso obrnili. Nikoli še nismo zaustavili dirke, upam, da tudi ne bo potrebno.”

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!