Zasebnost
Manager
Oglasno sporočilo

Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o) so v sodelovanju z Občino Škofja Loka, Razvojno agencijo Sora ter inštitucijami IPoP - Inštitutom za politike prostora, CIPRO Slovenija in CIPRO International, dobro leto in pol spodbujali zaposlene, da na delo pridejo trajnostno, v sklopu projekta Trata 2.1.
Avtor
29.04.2024 10:00
Čas branja: 2 min

Upravljanje trajnostne mobilnosti ima za podjetja veliko prednosti, ne le z vidika dviga ugleda in družbene odgovornosti, ampak tudi na področju financ. Pomaga jim pritegniti kakovosten kader - pri izbiri delovnega mesta je trajnostna naravnanost podjetij čedalje bolj pomemben dejavnik. Zaposleni zaradi boljše telesne odpornosti koristijo manj bolniške odsotnosti, višja pa sta tudi njihova produktivnost in zadovoljstvo. Stranke in poslovni partnerji dajejo čedalje večjo težo trajnostnosti, kar zagotavlja konkurenčno prednost podjetja, ki trajnostni način mobilnosti uvršča med svoje prioritete.

Mobilnostni načrt poleg izboljšanja dostopnosti lokacije služi kot orodje za zmanjšanje število potrebnih parkirišč po normativih pri novogradnjah in obstoječih objektih, za katera se načrtuje širjenje kadra ali objekta. Zaradi zmanjšane potrebe po novih parkirnih mestih in njihovem vzdrževanju se znižajo stroški poslovanja - podjetja v tujini pogosto ta prihranek namenijo za finančne nagrade zaposlenih, ki so pozitivno spremenili svoje potovalne navade, pridobi pa se tudi prostor, ki se lahko nameni širjenju podjetja. Dnevna mobilnost zaposlenih predstavlja približno 10–15 % emisij obsega 3 (poročnaja ESRS) podjetja. Zmanjšanje emisij zaposlenih lahko znatno zmanjša skupni ogljični odtis podjetja.

V sklopu projekta so bili pripravljeni mobilnostni načrti, s katerimi so si tri podjetja zastavila želene cilje in vizijo upravljanja z mobilnostjo z določanjem infrastrukturnih, organizacijskih in promocijskih ukrepov. Nekaj so jih uspešno vpeljali v času trajanja projekta, kar je pozitivno vplivalo na spremembo potovalnih navad zaposlenih.

Svoje izkušnje so partnerji projekta Trata 2.1 zbrali v zborniku Dobre prakse uvajanja trajnostne mobilnosti v podjetjih in ustanovah in Priporočilih za upravljanje mobilnosti v poslovnih conah, namenjenih podjetjem in ustanovam, ki se podajajo na pot trajnostne mobilnosti. Osebam zadolženim za upravljanje z mobilnostjo pa je na voljo tudi Spletna učilnica za mobilnostne koordinatorje.

Projekt Trata 2.1 sofinancirajo Islandija, Lihtenštajn in Norveška s sredstvi Finančnega mehanizma EGP v višini cca 1,1 mio EUR. Več na www.norwaygrants.si.


Vsebino omogoča Razvojna agencija Sora.