Aktualno
Nekdanji izvršni direktor Audija mora plačati več kot milijon evrov, dobil je tudi pogojno kazen
Prejšnji mesec je nekdanji izvršni direktor Audija Rupert Stadler priznal svojo vpletenost v škandal Dieselgate.
Sreda, 28. junij 2023
Prejšnji mesec je nekdanji izvršni direktor Audija Rupert Stadler priznal svojo vpletenost v škandal Dieselgate, s čimer se je izognil zaporni kazni. Sodišče v Münchnu je danes izreklo sodbo in je Stadlerja kaznovalo z več kot milijonom evrov kazni, medtem ko mu je izreklo tudi pogojno kazen enega leta in devetih mesecev.
Ko je Stadler maja priznal svojo vpletenost, se je strinjal tudi s plačilom denarne kazni (tožilci so takrat zahtevali kar dva milijona evrov). Sodnik je sicer odločil, da bo moral plačati "samo" 1,1 milijona evrov.
Stadlerja so aretirali leta 2018, od leta 2020 pa mu sodijo zaradi njegove vloge v škandalu, za katerega smo prvič izvedeli septembra 2015. Takrat je ameriška agencija za zaščito okolja objavila, da so odkrili Volkswagnove prevare v zvezi z izpusti, šele novembra 2016 pa so vpletli tudi Audi. Ugotovili so namreč, da so uporabljali nedovoljeno programsko opremo za prirejanje emisij.
Stadler je prvi član uprave skupine Volkswagen, ki je obsojen zaradi škandala. So pa ta teden obsodili tudi druge zaposlene. Sodniki so zaradi vpletenosti izrekli sodbo nekdanjemu direktorju Audija Wolfgangu Hatzu in neimenovanemu inženirju - oba sta prejela denarne in pogojne kazni. Nerešeni pa ostajajo primeri proti nekdanjemu šefu VW Martinu Winterkornu in drugim nekdanjim menedžerjem VW.
Volkswagen so v ZDA in drugih državah, kjer je prodajal vozila s sporno programsko opremo, kaznovali z milijardnimi kaznimi. Južna Koreja je pred kratkim kaznovala Audi, BMW, Mercedes-Benz in Volkswagen zaradi goljufanja na področju emisijskih standardov države.
Audi sicer dela vse, kar je v njegovi moči, da bi pozabili na škandal, vključno s prodorom na področje elektromobilnosti. Generalni direktor skupine VW Oliver Blume je prejšnji teden dejal, da želi pospešiti razvoj električnih vozil za znamko, ki se sooča s "resnimi težavami s programsko opremo". Prihodnje leto bodo lansirali Q6 e-tron, ki bo zasnovan na novi platformi, leta 2025 pa zadnji avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem.