Zasebnost

Najpodjetniška ideja: Zanimanje za Proky, ki centralizira in pospeši nabavo živil, je tudi v tujini

Optiguest, ki je razvil platformo za digitalizacijo nabave živil, je tik pred večjo naložbo in selitvijo sedeža podjetja na Otok
06.09.2022 11:45
Čas branja: 5 min
Najpodjetniška ideja: Zanimanje za Proky, ki centralizira in pospeši nabavo živil, je tudi v tujini
Proky omogoča centralizacijo nabave in zagotavlja prihranek stroškov. Dobaviteljem olajša delo tudi zaradi jasnejših in preglednejših naročil s točnimi podatki, kar zmanjšuje možnost napak in olajša reševanje reklamacij. Foto: Arhiv podjetja Optiguest

Suša in geopolitične razmere so povzročile izjemno nestabilnost tako cen kot dobave živil in drugih življenjskih potrebščin, zato kupci živil, kot so gostinci in javne ustanove, pospešeno iščejo rešitve. Ena od njih je digitalizacija nabave, ki jo ponuja tudi Optiguest s platformo Proky.

Za platformo, ki smo jo sicer predstavili že aprila lani v okviru izbora Najpodjetniška ideja, je v Sloveniji in tudi tujini vse več zanimanja. »Platforma je digitalni pripomoček za vse, ki poslujejo preudarno, tako z vidika stroškov kot z ekološkega vidika, saj med drugim poudarjamo nakupovanje lokalnih živil oziroma povezovanje z lokalnimi dobavitelji,« pojasnjuje Valentina Metež, ob Miloradu Drljači in Karlu Reisnerju soustanoviteljica Optiguesta in njegova direktorica.

Pregledno in precej manj napak

Delo z dobavitelji v gostinstvu je zamudno in nepregledno, kar je zdaj, ko so restavracije in hoteli kadrovsko zelo podhranjeni, za lastnike obratov še bolj boleče. Platforma kuharjem in nabavnikom omogoča naročanje živil in drugih potrebščin pri zdajšnjih dobaviteljih in tudi iskanje novih kar med procesom naročanja. Proky tako odstrani zamudno iskanje dobaviteljev in naročanje pri vsakem posebej.

Glavna prednost Prokyja je v centralizaciji nabave in prihranku stroškov. Dobaviteljem, ki s platformo dosežejo nove stranke in izboljšujejo stara poslovna partnerstva, Proky občutno olajša delo tudi zaradi jasnejših in preglednejših naročil s točnimi podatki, kar zmanjšuje možnost napak in olajša reševanje morebitnih reklamacij.

Naročanje po telefonu

»Nabavnikom ustvarimo sezname njihovih nabavnih izdelkov po dobaviteljih, s katerih lahko redna naročila oddajo z nekaj kliki tudi po telefonu. Na tržnici Proky pa lahko poiščejo nove dobavitelje, s katerimi se lahko za sodelovanje dogovorijo tudi prek sporočil na platformi brez dodatnih sestankov,« pojasnjuje direktorica Optiguesta, ki ima trenutno v Sloveniji več kot 300 naročnikov.

»Platformo so dobro sprejeli tudi trgovski potniki, ki lahko svoje stranke lažje upravljajo in ostanejo v stiku kar prek sporočil Proky, podatke o prejšnjih naročilih pa imajo tako vedno pri roki. Gostincem to vliva dodatno zaupanje, lahko digitalizirajo svoje poslovanje, hkrati pa ohranijo ugodnosti, ki jih imajo zaradi dolgoletnih odnosov z dobavitelji,« še pove Meteževa.

Poleg klasičnih dobaviteljev HoReCa, ki jih Prokyjeva ekipa na željo nabavnika lahko doda v manj kot enem dnevu, Proky gostincem in drugim podjetjem omogoča tudi veliko izbiro lokalno pridelanih živil. Kupovanje prek aplikacije Proky je cenejše, saj ni več vmesnih posrednikov, zaradi katerih za lokalna živila navadno plačamo višjo ceno.

Platforma zagotavlja tudi, da pri nabavi živil ni več napak ali podvajanja naročil, zaradi digitalnega naročanja ni več potrebno naročanje po telefonu, prav tako ni več napak pri dostavi.

Nabavo si poenostavljajo tudi šole

Z digitalnim naročanjem so razbremenjeni tako kupci kot dobavitelji, saj imajo nad vsemi koraki v procesu dober pregled, prav tako imajo ves čas pregled nad stroški. Pomemben je tudi lokalni vidik, saj pomeni občutno zmanjšanje ogljičnega odtisa. Kupec plača nižjo maržo, saj lahko kupuje neposredno od kmeta. Vse je na enem mestu – od iskanja, naročanja do digitalnega arhiva dobavnic.

Uporaba platforme pri nobenem od deležnikov ne zahteva spremembe informacijskega sistema, saj se lahko na željo strank integrira v ERP in POS. Pred nedavnim so končali pilotni projekt z ljubljansko Osnovno šolo Milana Šuštaršiča, dobri rezultati pa so že prepričali druge šole tudi zunaj Ljubljane, kot pripoveduje sogovornica.

Proky se širi na Otok in Hrvaško

Prokyjeva učinkovitost, ki kupcem prihrani čas in denar – do 18 odstotkov mesečnih stroškov nabave in okoli 26 ur na mesec –, dobavitelje pa naredi še bolj vidne, je prepričala tudi vlagatelja, dolgoletnega londonskega kuharja v restavracijah, chefa Gordona Ramsayja, in angleško vlado, ki je projektu dala zeleno luč in ga prepoznala kot enega bolj inovativnihv EU, s tem pa Optiguestovi ekipi pomagala pri vstopu na Otok, kamor so iz Ljubljane tudi uradno preselili sedež podjetja. Gre za program Global Entrepreneurship, ki je namenjen visoko inovativnim podjetjem in obetavnim ustanoviteljem s potencialom doseči veliko spremembo na trgu.

To je res pomemben korak za Proky, ki se je letos uvrstil med top deset zagonskih podjetij na področju e-poslovanja v srednji in vzhodni Evropi in top sto inovativnih startupov v srednji in vzhodni Evropi. Seznam oblikuje Vestbee, vodilna platforma za povezovanje vlagateljev in startupov v Evropi. Na Otoku platforma še ni zaživela, potencialnih kupcev pa je približno 300 tisoč, pojasnjuje Valentina Metež.

Kako se preobraža gostinstvo

»Gostinstvo je v prejšnjih dveh letih doživelo korenite spremembe. Po skoraj letu dni od začetka delovanja platforme sem še bolj prepričana, da je optimizacija naročanja živil ključ do boljšega poslovanja, saj nabava pomeni velikanski del stroškov podjetja in tudi porabo časa. Nabavniki, ki začnejo oddajati naročila prek Prokyja, večinoma še naprej digitalno naročajo in obseg naročil še povečujejo, kar dokazuje, da se naročanje že spreminja v smeri digitalnega,« meni Valentina Metež.

Proky je za restavracije in hotele brezplačen, kmalu pa bodo zahtevnejšim nabavnikom ponudili tudi premium pakete, kjer bodo lahko nabavo avtomatizirali z uporabo umetne inteligence. Dobavitelji se lahko odločijo med plačevanjem po porabi (zaračunajo variabilen odstotek od vrednosti naročila naročila) ali pa za ugodnejšo možnost mesečne naročnine, ki je odvisna od velikosti paketa. Najpogosteje se odločajo za paket v vrednosti 99 evrov, do konca septembra pa imajo akcijo za nove naročnike, ki ob sklenitvi daljše naročnine prejmejo 50-odstotni popust.

Prihodki Optyguesta so lani znašali nekaj manj kot 26 tisoč evrov, a kot pravi direktorica, načrtujejo, da bodo »pozitivno poslovali v treh do štirih letih. Financiranje s skladi tveganega kapitala nam omogoča, da se osredotočamo na hitro rast, vendar v težkih gospodarskih razmerah namenjamo pozornost tudi temu, da čim prej vzpostavimo močen tok prihodkov, kar je tudi naša konkurenčna prednost.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Avto
Avto Varno na poti

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

AGROBIZ
Novice
Nad draginjo živil "na mehko" z 58 tisoč evri
Agrobiznis
NoviceRedakcija Agrobiznisa Nad draginjo živil "na mehko" z 58 tisoč evri 3

Če primerjava cen "pade", sledi vladni ukaz za razkritje cen vsem deležnikom prehranske verige. KGZS: "Kmetje nismo krivi za draginjo!"

FINANCE
Avto
Zelena proizvodnja potiska avtodobavitelje v kot
Avto
AvtoAndraž Zupančič Zelena proizvodnja potiska avtodobavitelje v kot 19

Bolj se avtomobilske znamke trudijo, da bi bile prijazne do okolja, dražje to postaja za dobavitelje sestavnih delov. Zato so ti pod vse večjim pritiskom, razmere v dobaviteljskih verigah se spreminjajo, zato obstaja velika bojazen, da bodo na koncu na trgu lahko preživeli le veliki in iznajdljivi dobavitelji. Zelena proizvodnja in zeleni avtomobili so namreč zelo dragi.

FINANCE
Sredi septembra prvi popis cen živil pri trgovcih?
Finance
Andreja Rednak Sredi septembra prvi popis cen živil pri trgovcih? 2

Vlada želi na 14 dni spremljati in objavljati drobnoprodajne cene okvirno 75 živil – seznama še ni – pri šestih trgovcih v Sloveniji

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Platformna ekonomija: komu koristi?
Finance
Clemens Brugger Platformna ekonomija: komu koristi? 5

Ali bi država dobila več prispevkov, če bi bili dostavljavci hrane redno zaposleni? Ne.

FINANCE
IKT
(Intervju) Kdaj podjetje potrebuje B2B-platformo
IKT
IKTKlemen Koncilja (Intervju) Kdaj podjetje potrebuje B2B-platformo

Z uporabo spletnih platform podjetja, ki veliko poslujejo z drugimi podjetji (B2B), optimizirajo procese prodaje in naročanja ter se izognejo vsakokratnemu preverjanju zalog in usklajevanju cen novih naročil. Vse bolj se avtomatizirata tudi izdajanje računov in povezava prek vmesnika z dostavnimi službami.

FINANCE
Oddajate nepremičnino prek Airbnb? To bo morala po novem spletna platforma poročati o vas davkariji
Finance
Tanja Smrekar Oddajate nepremičnino prek Airbnb? To bo morala po novem spletna platforma poročati o vas davkariji

Katere so glavne novosti sprejete novele zakona o davčnem postopku in kaj to pomeni za vse, ki oddajate nepremičnine turistom, pa tudi tiste, ki ponujate prevoze, prodajate blago in storitve prek spletnih platform

FINANCE
IKT
Ali moramo slediti tehnološkim trendom in kako izbrati tistega, ki je pravi za nas?
OGLAS
IKT
IKTFinance PR Ali moramo slediti tehnološkim trendom in kako izbrati tistega, ki je pravi za nas? (OGLAS)

Najprej se je treba osredotočiti na vrednost, šele nato na tehnologijo in način izvedbe poslovnih potreb.