namig za premik

Opereta ''Netopir'', KCJT

22.12.2023 | 19:30

- izven

ZAPLETENA ZGODBA PRETVARJANJ, PREOBLAČENJ, SPLETKARJENJA IN SPRENEVEDANJA KOT ILUZIJA GLEDALIŠČA V GLEDALIŠČU.

Johann Strauss / Oton Župančič

NETOPIR

Zavod Novo mesto

Johann Strauss, glasba

Oton Župančič, slovenski libreto

ZAPLETENA ZGODBA PRETVARJANJ, PREOBLAČENJ, SPLETKARJENJA IN SPRENEVEDANJA KOT ILUZIJA GLEDALIŠČA V GLEDALIŠČU.

Netopir (Die Fledermaus) je opereta v treh dejanjih Johanna Straussa ml. Znano je, da je Strauss partituro končal v šestih tednih, v dvainštiridesetih nočeh. Dvainštirideset je enigmatična številka, številka maratona, ki predstavlja tisto mejo, ko pridemo do zadnjih kapljic svojih moči, skozi vse dvome in preizpraševanja dosežemo katarzo osvojenega cilja, izpolnitev ambicij, celostno zaokroženje dejanja. Zadnje takte je zaključil na silvestrovo leta 1873. Krstno je bila predstava uprizorjena 5. aprila 1874 v Theater an der Wien na Dunaju pod vodstvom skladatelja osebno. Strauss je z Netopirjem od operete segel do glasbene komedije.

Zapleteno zgodbo pretvarjanj, preoblačenj, spletkarjenja in sprenevedanja sta po motivih Benedixove farse napisala libretista Karl Haffner in Richard Genée. Novomeška uprizoritev ostaja zvesta izvirnemu libretu, hkrati pa zgodbo aktualizira z namenom odpiranja novih možnosti njene interpretacije. Torej se odmika od klasične uprizoritve legendarnega Netopirja. Protagonisti zgodbe v tej uprizoritvi postanejo »igralci«, ki vstopajo v različne vloge, se pod »maskami« takih in drugačnih stereotipov (mož, žena, sobarica, ljubimec ...) zabavajo ter sami sebi ustvarjajo gledališko predstavo. Na ta način dejanje kot iluzijo prestavljamo kot »gledališče v gledališču«.

Kaj to pomeni? Vsi v življenju igramo različne vloge, se na trenutke postavljamo v vloge nekih drugih ljudi, se v njih prikrijemo ali izpostavimo, zasučemo dogajanja in preusmerimo tokove odnosov in posledic, na ta način pa ustvarjamo nove svetove, nove izzive, nove rešitve in nova zrcala. Včasih pridemo do točke, ko se moramo spet oblikovati, poiskati samega sebe v vseh vlogah, ki jih igramo, in se vprašati, kdo v resnici smo – tisti, ki zgodbo piše, ali tisti, ki jo bere.

Transformativna moč gledališča, ki jo v novomeški uprizoritvi Netopirja preizkušamo in okušamo, gledalcem ponuja večplastno, celostno izkušnjo, ki se dotakne tudi njihovih globin. Dvainštirideset kot odgovor na vsa vprašanja.

Produkcija: Zavod Novo mesto

Glasba: Johann Strauss ml.

Libreto: Karl Haffner, Richard Genée

v prevodu Otona Župančiča

Dirigent in glasbeni vodja: Jakob Barbo

Režija: Eva Hribernik

Scenografija: Jaro Ješe

Kostumografija: Sandra Dekanić

Koreografija: Mojca Horvat

Izvršni producent: Domen Bohte

Vodja projekta: Bojan Bencik

Zasedba vlog:

Eisenstein: Klemen Torkar

Alfred: Gregor Ravnik

Adela: Aleksandra Radovanović

Rozalinda: Jerica Steklasa

Orlovski: Irena Yebuah Tiran

Frank: Marko Erzar

Dr. Falk: Lovro Korošec

Žabkar: Srđan Milovanović

Slepko: Lucas Somoza Osterc

Ida: Karmen Lavrinšek / Ema Starešinič

Ivan: Nejc Bukovec / Maria Shilkina

Zbor:

Karmen Lavrinšek, Ema Starešinič, Alja Suljić, Anamarija Povšič, Veronika Makovac, Karmen Dekleva, Maria Shilkina, Tomaž Kavšek, Aljaž Košič, Jure Pustoslemšek, Jernej Kalin, Nejc Bukovec, Gabrijel Voje

Zborovodja: Matevž Novak

Plesni ansambel:

Ika Dujić Vrtačnik, Pia Dujić Vrtačnik, Tina Atanasovski, Zala Zorn, Ula Mikoš, Nina Lazar, Nika Založnik, Gaja Kučej, Andreja Janjilovič

Orkester:

Matija Udovič, violina, Simona Donlić, klavir, Peter Jud, violina, Tadej Kopitar, rog, Vito Opeka, tolkala, Anastazija Krenn, viola, Tilen Udovič, viola, Kim Kozlevčar, violončelo, Nina Rupnik, flavta, Tjaša Škvorc, oboa, Eva Jurgec, oboa, Benjamin Burger, klarinet, Arpad Piri Balazs, fagot, Miha Firšt, kontrabas

Oblikovalec zvoka: Primož Cigoj

Tonski tehnik: Boštjan Kovačič

Oblikovalca svetlobe: Tomaž Tomašič, Eva Hribernik

Asistent luči: Primož Zore

Projekcija: Jure Yebuah Tiran

Maskerka: Gea Gerstenhofer

Frizerka: Renata Peterle

Garderoberka: Marta Ilovar

Inspicientka: Nika Založnik

Tehnični mojster: Jože Može

Protokol: Saša Šepec

Fotograf: Boštjan Pucelj

Lektorica: Nina Štampohar

Urednica: Sandra Hrovat

Promocijska grafika: Katja Žigante, foto Unsplash

Predstava traja 150 minut in ima odmor po drugem dejanju.

‹ nazaj