Digitalna preobrazba je povezana z uporabo digitalnih tehnologij pri ustvarjanju dodane vrednosti organizacij. V poslovnem svetu to pomeni nenehno prilagajanje poslovnih procesov organizacij glede na hitre spremembe okolja, v katerem delujejo.
»Digitalna preobrazba na začetku pomeni razvojno investicijo, vendar hitro postane zelo učinkovit način za ustvarjanje rasti prihodkov in zaslužka,« je razložil David Habot, pomočnik direktorice za strateški razvoj v podjetju Mikrocop.
Pri digitalni preobrazbi se velikokrat izpuščajo glavni vidiki, in sicer digitalna transformacija navznoter, obvladovanje procesnih pravil ter postopna digitalizacija vseh notranjih procesov in postopkov v čim bolj enotnem delovnem okolju. »Podjetje bo, recimo, postalo digitalno takrat, ko bodo stranke enačile aplikacijo s podjetjem. To je takrat, ko podjetje ne bo več fizično, ampak bo aplikacija na digitalni platformi. Ko bomo podjetje enačili z aplikacijo, je podjetje izvedlo digitalno preobrazbo in postalo digitalna platforma,« je pojasnil Habot.
Ob izvedbi notranje digitalizacije je potrebno le še malo, da postane podjetje digitalna platforma. »Prav to smo dosegli s platformo InDoc EDGE. Podprli smo celostno digitalizacijo poslovnih procesov in upravljanje vseh dokumentov, ki nastajajo pri poslovanju. Prek te platforme potekajo tudi vse interakcije med deležniki, pri čemer so podprti elektronske identitete in digitalno podpisovanje v skladu z zakonodajo,« je povedal Habot. V praksi to pomeni, da je s platformo InDoc EDGE možno izvesti kakršnokoli administrativno opravilo samo še digitalno, in to v samo enem delovnem okolju.
Največ se naučiš iz lastne izkušnje
Podjetje Mikrocop z lastnimi izdelki in storitvami rešuje izzive digitalne preobrazbe organizacij, ki delujejo v visoko reguliranih dejavnostih. Njihova vizija je postati mednarodno priznana storitveno-razvojna IT-družba. Vendar se pri svoji dejavnosti ne osredotočajo le na povečanje mednarodne prodaje in trženja, kar je navzven usmerjen proces.
»Dejstvo je, da si prizadevamo za optimizacijo vseh naših temeljnih poslovnih procesov, saj verjamemo, da le skupek vseh vpliva na večjo skalabilnost, zadovoljstvo strank in posledično na prodajne cilje. Verjamemo, da je pot k digitalni preobrazbi predvsem sprememba navznoter,« je dejal Habot.
V Mikrocopu namreč ugotavljajo, da prodaja deluje bolje, če je tesno povezana s procesi trženja in inženiringa, ti pa s procesi izvedbe in podpore. Vse skupaj mora biti povezano v odlično digitalno storitev, ki jo omogočajo zaposleni, procesi in tehnologije.
Pospešeno povečevanje potreb po digitalnih platformah
Omejitveni ukrepi v času COVID-19 so pripomogli k preusmeritvi nekaterih poslovnih procesov v smeri digitalnih platform. Spremembe so bile občutne predvsem tam, kjer so zaposleni ostali doma in je bilo treba omogočiti dostop do poslovnih dokumentov in informacij. S tem se je povečala tudi zaskrbljenost glede kakovosti in varnosti delovnih mest ter produktivnosti. »Tukaj se je pokazala velika razlika med organizacijami. Tiste, ki so že uporabljale digitalno platformo, so čez noč uspešno preselile zaposlene na delo od doma, preostale pa so v tej nuji morale na hitro nekaj narediti, zato se je povpraševanje po digitalnih platformah v času COVID-19 zelo povečalo,« je dejal Habot.
Podjetja vse bolj razumejo, da digitalna preobrazba navznoter ni več izbira, razvoj digitalne platforme kot nosilca digitalnih storitev pa je nujen za višjo stopnjo avtomatizacije in optimizacije poslovnih procesov.
»Digitalna platforma, kot je Mikrocop InDoc EDGE, lahko pospeši okrevanje poslovanja in poveča pripravljenost organizacij na prihodnje šoke ob hkratnem omogočanju digitalne preobrazbe navznoter,« je poudaril Habot.
Digitalne platforme torej lahko igrajo odločilno vlogo pri ublažitvi negativnih učinkov prihodnjih šokov, ki povzročajo motnje v delovanju organizacij. Zagotovijo lahko nepretrganost delovanja ob spoštovanju zaščitnih ukrepov.
V smeri avtomatiziranega poslovanja
Mikrocopova digitalna platforma gre naprej od informatizacije in upravljanja poslovnih procesov. Uvaja najsodobnejše pristope procesne avtomatizacije, s katerimi podpira nove oblike dela, ki jih vse pogosteje prevzemajo stroji.
Habot tako v prihodnosti vidi tri vrste izvajalcev:
- ljudi, ki so samostojni in sposobni ustvarjalnega razmišljanja, vendar so počasni, njihov čas pa je zelo dragocen;
- programski roboti, ki so hitri in poceni, a ne znajo upravljati izjem;
- umetna inteligenca, ki v posebnih okoliščinah ne zna sprejeti dokončne odločitve.
»Največja razlika med informatizacijo procesov in digitalizacijo je, da digitalna platforma omogoča učinkovito in pametno avtomatizacijo poslovnih procesov,« je poudaril Habot.
Tako digitalna platforma sprošča velikanske količine človeškega kapitala, ki se zdaj porablja za rutinske naloge za ustvarjalne dejavnosti, ki prispevajo k večji produktivnosti in dodani vrednosti.