Oglasno sporočilo
Objavljeno: 23.4.2024

Kako optimizirati prodajni proces s platformo B2B

V času, ko se avtomatizacija in digitalizacija pojavljata na vsa­kem koraku, se tudi v segmen­tu prodaje B2B iščejo rešitve za optimi­zacijo in digitalizacijo prodajnega pro­cesa ter naročanja poslovnih partner­jev. Te olajšajo poslovne transakcije in povečajo učinkovitost poslovanja med podjetji.

Kaj je platforma B2B?

To je spletna platforma, ki je lahko del spletne strani ali spletne trgovine, lah­ko pa se upravlja popolnoma ločeno. Omogoča omejen dostop do informa­cij, ki so potrebne za uspešno partner­sko sodelovanje med dobaviteljem in odjemalcem oziroma pogodbenim iz­vajalcem. V digitalni agenciji noviSplet opažamo, da gre pri slovenskih pod­jetjih v prvi vrsti za prodajno orodje, ki optimizira procese naročanja – torej gre za spletno trgovino za kupce B2B, do katere partnerji B2B dostopajo z upo­rabniškim imenom in geslom. Po prijavi imajo dostop do prodajnega asortimaja po vnaprej dogovorjenih pogodbenih cenah, naročilo pa se odda s praktično nekaj kliki. Zaradi povezave s sistemom ERP se podatki o naročilu zabeležijo ne­posredno vanj, vodena pa je tudi zaloga, ki se lahko beleži iz različnih skladišč.

Kdaj je za podjetje smiselno razmisliti o uvedbi lastne platforme B2B?

Platformo je smiselno vzpostaviti v podje­tjih, ki v večji meri poslujejo s partnerji B2B. Največkrat imajo med seboj sklenjene pogod­be s posebnimi pogoji, običajno so to dogo­vorjeni rabati in plačilni pogoji. Kadar komu­nikacija in naročanje potekata klasično po te­lefonu, e-mailu, se za pripravo ponudb in na­ročil porabijo ogromne količine časa. V plat­formo B2B je zato smiselno investirati, da se optimizirajo poslovni procesi, prihrani čas in zmanjša možnosti napak. Kadar komunikaci­ja poteka po telefonu ali e-pošti, namreč ko­mercialist svoj fokus nameni preverjanju za­log in usklajevanju cen. Temu vsemu se lah­ko izognejo, če imajo partnerji B2B svoje do­stope do platforme, kjer lahko oddajo naročilo po posebnih in vnaprej dogovorjenih pogojih.

V katerih podjetjih in panogah je največje zanimanje za te rešitve in kakšni so razlogi?

V digitalni agenciji noviSplet ugotavljamo, da se za platforme B2B v največji meri odlo­čajo veletrgovska, tudi proizvodna podjetja, ki imajo raznolik prodajni asortima in velik na­bor izdelkov, pri katerih se dobavljivost, cene in zaloge pogosto spreminjajo.

Slovenski trg je tudi na tem področju pre­cej specifičen. Opažamo, da imajo nekatere branže procese že dobro dodelane, pri osta­lih pa je viden precejšen zaostanek. Med bolj razvite sodi npr. avtomobilska industrija, med manj razvite pa npr. gostinstvo. Priljubljenost tovrstnih spletnih rešitev je v zadnjih letih na­rasla, saj se je interes po digitalizaciji precej povečal.

Razlogi so različni in običajno jih je več. Naj­pogostejša je želja po optimizaciji procesov prodaje in naročanja, saj bistveno razbremeni zaposlene in zmanjša možnost napak. Vedno pomembnejši vidik pa je, da se celoten pro­dajni asortima umesti na splet in na ta način doseže čim več podjetij oziroma zajame čim več partnerjev.

Kakšne so ključne prednosti uporabe takega sistema?

Poleg osnovnih funkcionalnosti, kot sta do­stop do gradiva (slike, video, dokumenti) in omogočanje naročila artiklov iz prodajnega asortimaja, je najbolj ključna povezava z ERP­-sistemom. Naše spletne platforme B2B naj­večkrat povezujemo s sistemi Vasco, Panthe­on, SAOP, z e-računi in drugimi. Med ERP in platformo B2B se lahko sinhro­nizira podatke o izdelkih, ce­nah, zalogah in strankah. To za­gotavlja dosledne informaci­je in zmanjšuje tveganje za na­pake.

Poslovni partnerji lahko na­ročila oddajo kjerkoli in kadar­koli. To na trgu predstavlja ve­liko konkurenčno prednost pred podjetjem, ki še vedno vztraja pri telefonskem naro­čanju ali oddaji naročila prek maila. Ker je proces avtomati­ziran, zaposlenim ni treba roč­no preverjati zaloge, potrje­vati naročil ali usklajevati cen po telefonu ali e-pošti, naroči­lo pa je odpremljeno v najkraj­šem mogočem času.

Mojca Furlan Rejc, Vodja projektov

Je avtomatizirano tudi izstavljanje računov?

Do določene mere se avto­matizira tudi ta del procesa, in sicer gre pri implementaci­ji platforme B2B za samodej­no generiranje predračunov, ponudb in naročil, ki se samo­dejno prenesejo v obstoječi program za izdajanje računov. Na takšen na­čin se zmanjša ročen vnos podatkov, kar celo­tno zadevo pohitri in zmanjša možnost napak pri vnosu.

Kako pomembna sta vzdrževanje takega sistema in zanesljiv izvajalec?

Naročniki si želijo predvsem odzivnosti in zanesljivosti, počutijo se varneje, če vedo, da jim je na voljo podpora, še posebej, če je v slo­venskem jeziku, ki bo pomagala v primeru za­gat. Ker je v digitalni agenciji noviSplet zado­voljstvo strank ključnega pomena, smo v za­dnjih letih vzpostavili ločen oddelek, name­njen le podpori obstoječim strankam.

Svetujemo, da sodelujete z zanesljivim par­tnerjem, ki ima konkretne reference, saj lahko na takšen način preprečite marsikatero zgre­šeno potezo. V spletni agenciji noviSplet smo pomagali že kar nekaj slovenskim podjetjem na poti avtomatizacije in digitalne preobrazbe prodajnega procesa. Nekaj primerov si lahko ogledate na naslovu: https://www.novisplet.com/ spletne-trgovine

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji