Novice

Evropski odgovor Kitajcem? Potni list za baterije postaja obvezen.

Potni listi za baterije bodo februarja leta 2027 postali obvezen dodatek električnih vozil v Evropski uniji. Z njim si regulatorji želijo pridobiti v pogled v njihovo sestavo, izvedeti, od kje baterijski paket prihaja in preveriti izvor njenih sestavnih elementov.

Potrebni dokumenti bodo neposredno povezani s številko VIN in bodo imeli kodo QR, ki bo ob pregledu z digitalno napravo razkrila informacije o izvoru baterije, kateri naravni materiali so uporabljeni, podatke o proizvodnji, njeno zmogljivost in “zdravstveno” stanje baterijskega paketa.

Več informacij za kupce

Obvezen potni list za avtomobilske baterije je del novih pravil Evropske unije, ki od proizvajalca baterij ali od avtomobilskega2023-09-04-011758688-Europe_to_s proizvajalca (odvisno, kdo je proizvedel baterijo, vgrajeno v avtomobilu) zahteva, da ob vgradnji v avtomobil navede tudi izpuste emisij, ki so nastali v procesu proizvodnje. Kasneje bo morala biti v potnem listu tudi informacija o deležu uporabljenih recikliranih materialov v bateriji.

Z uveljavitvijo potnih listov želijo evropski uradniki prekiniti slabo prakso skrivanja izvora surovin ter bolje slediti dobavni verigi. Posledično naj bi bila transparentost na primerni ravni, možnosti prirejanja izvora in zavajanja glede proizvodne faze pa bistveno manj.

“Mnogi proizvajalci ne poznajo svoje dobavne verige in pogosto se dobavitelji zamenjajo približno trikrat ali štirikrat na leto na podlagi pogodb, ki se spreminjajo v skladu z nižjimi stroški,” je povedala Ellen Carey, glavna uradnica za zunanje zadeve pri podjetju Circulor, ki ustvarja potne liste za baterije in je obenem specializirano za preglednost dobavnih verig.

Sledenje surovin ni najlažje

Kot je povedala Careyeva za britanski Autocar, bo cena izdelave potnega lista za en baterijski paket med 7 in 13 evri. Njihov potni list sledi surovinam od kobalta, grafita, litija, sljude in niklja. “Ustvariti odgovornost teh, ki vodijo dobavno verigo – kdo se je dotaknil česa, kdaj in kje, ter opozoriti proizvajalce na spremembe v njihovih dobavnih verigah, da lahko preiščejo aktivnosti. Manj se ukvarjamo z nabavo in zalogami, temveč bolj s preglednostjo in upravljanjem dobavne verige, da se odgovornost razdeli na celoten proces.”

maxresdefault“Vzamemo informacije, ki jih poznamo o niklju in ustvarimo njegov digitalni dvojnik. Kje je bil izkopan? Kakšna je bila njegova geolokacija? Kakšna je bila njegova teža? Kolikšen je bil čas obdelave? Potem lahko vse te informacije, ki jih zberemo – na vsakem koraku na poti o istem kosu niklja – povežemo s številko VIN ali kodo QR,” je še razložila Careyeva.

Čeprav je dostop do informacij, če nisi proizvajalec električnih vozil, otežen, bodo potni listi kupcem razkrili veliko informacij o tem, kakšna baterija je vgrajena v njihov električni avtomobil. Ti podatki bi lahko imeli velik vpliv na odločitev posameznika glede nakupa električnega vozila. Februarja 2027 bo potni list postal obvezen za vse avtomobilske proizvajalce, ki želijo prodajati električne modele v Evropi. Vsak kupec bo lahko pred nakupom skeniral kodo QR ter pridobil vse pomembne informacije o vgrajenem baterijskem paketu.

Avtomobilizem.com (Vir: Autocar. Foto: Škoda, Lucid.)

Mnenja uporabnikov

1 komentar za "Evropski odgovor Kitajcem? Potni list za baterije postaja obvezen."


meganer
3 meseci 10 dni nazaj

Evropa ….. kitajci vas bodo povozili, samo čas je vprašanje. In pravilno je tako. Recimo ID električni so na kitajskem za polovico cene, v nemčiji so po ukinitvi subvencij za el. avte spustili cene, da so sedaj nižje kakor včasih z subvencijami.

Bo se pa vozni park zelo postaral v EU, ker take cene kot so …….
To vse pove koliko so požrtni.

 
Češnja s torte Tesli, a je Volkswagnova dominanca v Evropi neverjetna
Znane so cene: Passat in Tiguan pred vrati Slovenije