Novice

Zakaj so cene avtov na Kitajskem še enkrat nižje kot v Evropi?

Težko je spregledati gromozanski cenovni razkorak med enakimi modeli, ki so naprodaj v Evropi in na Kitajskem. MG-jev paradni električni konj MG4 na primer v Sloveniji stane od 32.900 evrov dalje, na Kitajskem pa se cene pričnejo pri neverjetnih 18.950 evrih. Ravno takšna očitna odstopanja sprožajo številna vprašanja med kupci, ki so vse bolj nezadovoljni z visokimi cenami avtomobilov v Evropi. Od kod izvirajo razlike v ceni?

Šok ob pogledu na kitajsko ceno MG4 je pri vseh enak. Kar težko je verjeti, da praktično enako opremljen avtomobil v Evropi stane skoraj enkrat več. Še nekoliko bolj zmede podatek, da so na Kitajskem električni avtomobili cenejši kot bencinsko ali dizelsko gnani modeli pri nas. V naših razmerah je namreč splošno znano, da so električni avtomobili na trgu precej dražji od enakih modelov z motorjem na notranje zgorevanje.

Reprezenativen model so druge evropske države

MG4_Electric_Luxury_001
MG je trenutno največji kitajski avtomobilski proizvajalec v Evropi.

V Sloveniji zaenkrat še nimamo veliko kitajskih avtomobilskih znamk, zato je težje vleči cenovne vzporednice. A če pokukamo k večjim evropskim državam, hitro postane jasno, da obstajajo cenovni preskoki pri vseh kitajskih avtomobilskih proizvajalcih. BYD Dolphin na domačem trgu stane od 15 tisoč evrov dalje, v Nemčiji od 31 tisoč evrov dalje. Zgodba se nadaljuje pri praktično vseh nam znanih modelih – prav vsi so skoraj ali celo več kot še enkrat dražji v Evropi kot na domačih tleh.

A kaj se zgodi, če zgodbo obrnemo? Nič dosti drugače. Cena za BMW iX3 je v Sloveniji od 73.950 evrov dalje, v Nemčiji je cena skoraj enaka, na Kitajskem pa iX3 stane 52.500 evrov. Električna Honda e:nY1, ki se pri nas ne prodaja, stane v Evropi okoli 50 tisoč evrov. In prav ste uganili – na Kitajskem se cene pričenjajo pri 26 tisoč evrih, model pa je povrhu še bolje serijsko opremljen.

Prevlado omejujejo ravno cene

Odgovor, zakaj kitajski avtomobilski modeli v Evropi še niso dobili takšnega zagona, je povezan predvsem z njihovo ceno. Cenovno so umeščeni precej podobno kot drugi tekmeci, kupci pa zaradi tega niso pripravljeni dodatno tvegati in izbrati nepreverjen avtomobilski model. Izjemi sta MG in pa v zadnjem času vse bolj popularni BYD z modelom Atto 3.

IMG_0354
BYD ima kar precej rezerv v ceni v primerjavi z evropskimi tekmeci.

Strah pred kitajskimi znamkami se po eni strani lahko ubrani s pomočjo višjih nakupnih cen njihovih modelov. Evropski avtomobilski proizvajalci so bili tudi v javnosti pogosto glasni na račun nizkih cen kitajskih avtomobilov, analitiki pri banki UBS pa so sedaj podrobno preverili, kaj se z njihovimi cenami zgodi ob uvozu v Evropo.

Izračun je dokaj preprost. K ceni avtomobila na kitajskem trgu (26.572 evrov) je potrebno dodati še stroške transporta v višini (2.000 evrov). Uvozna dajatev znaša 10 odstotkov (3.040 evrov), stroški prodajne distribucije 1.500 evrov in razlika v davku na dodano vrednost 2.230 evrov. Skupno to nanese 35.342 evrov. Ker so pri UBS izračun naredili za model BYD Seal, ki v Veliki Britaniji stane od 52.700 evrov dalje, je jasno, da se pri BYD ne želijo predstaviti kupcem kot cenena avtomobilska znamka. Cene so postavljene na ravni konkurence, pri BYD pa so v aprilu za britanski Autocar potrdili, da bodo izkoristili premijski položaj znamke in cene električnih modelov prilagodili temu.

Iz tega izračuna je hkratni vidno, da bi lahko pri BYD močno spustili cene in ogrozili vso konkurenco. Toda na koncu bi s tem morda sami sebi naredili več škode kot koristi. Številni bi si jih lahko predstavljali kot poceni znamko, ki ima ceni primerno kvaliteto modelov.

Ceni proizvodnje ne more parirati nihče

IMG_0348
Nizkim proizvodnim stroškom kitajskih proizvajalcev ne more slediti niti Tesla.

Pri banki UBS so med drugim prišli tudi do zaključka, da ima BYD za 15 odstotkov nižje stroške proizvodnje v primerjavi s Teslinim modelom 3, ki ga izdelujejo v Šanghaju, oziroma kar 35 odstotkov nižje v primerjavi s Volkswagnovim ID.3, ki ga proizvajajo v Nemčiji. Pri BYD večino komponent avtomobila izdelajo in razvijejo sami (tudi baterijo), zato je strošek proizvodnje bistveno nižji kot pri drugih. Če bi BYD zgradil tovarno za proizvodnjo električnih avtomobilov v Romuniji, bi se cena njihovih avtomobilov z oznako “Made in Romania” po oceni povečala le za tisoč evrov, odpadli pa bi stroški prevoza in različnih uvoznih dajatev.

Trenutno so največja težava avtomobilskih proizvajalcev ravno cene ladijskega prevoza. Če so se cene litij-ionskih baterij ustalile, to vsekakor ne velja za morski transport. Ne le, da so stroški na izredno visoki ravni, predvsem prihaja do pomanjkanja ladij za prevoz avtomobilov.

Zaradi konkurence se avtomobili prodajajo z izgubo

Še en pomemben dejavnik, zakaj so električni avtomobili na Kitajskem tako poceni, je izredna konkurenca. Trenutno je trg električnih avtomobilov tam povsem razgret, konkurenca je neomajna, električnih modelov je na stotine. Vsi si želijo dvigniti prodajni delež, zato kupce vabijo z velikimi popusti. Včasih gredo cene tako nizko, da s prodanimi avtomobili delajo izgubo, a na koncu izdelke vsaj prodajo. Kaj bo prinesla prihodnost, je težko napovedati. Zagotovo pa bi kitajski proizvajalci, če bi to želeli, lahko v Evropi s cenami brez posebnih težav povsem zasenčili svoje tekmece. Verjetno prav od tod izvira ideja o višjih dajatvah, ki bi jih morali plačati vsi, ki svoje avtomobile izdelujejo na Kitajskem.

Avtomobilizem.com (Vir: Autocar, Europe Autonews. Foto: Avtomobilizem.com, Volkswagen.)

Mnenja uporabnikov

9 komentarjev za "Zakaj so cene avtov na Kitajskem še enkrat nižje kot v Evropi?"


Bucko99
7 meseci 4 dni nazaj

Izgleda, da prihaja posel uvažanja rabljenih EV avtov iz Kitajske….

igork
7 meseci 4 dni nazaj

Zanimivo pišete o dragih ladijskih prevozih, v drugem častniku pa sem prebral, kako drastični so padle in še padajo cene teh prevozov v zadnjih mesecih…kdo ima zdaj prav???

enstot
7 meseci 5 dni nazaj

Pa dobro no, ste pri avtomobilizmu že kdaj slišali za davke in druge dajatve? Ste primerjali enako opremljene avtomobile z vsemi varnostnimi elementi, ki so obvezni v Evropi ?
Ko boste naredili domačo nalogo, pa napišite članek!

tha_man
7 meseci 5 dni nazaj

Jasno je, da so kitajci v evropi dražji kot doma. Vprašanje je, zakaj so evropski modeli doma dražji kot na kitajskem? Se mogoče tam prodajajo pod ceno in tukaj krijemo razliko? Se prodajajo s profitom in so cene pri nas velik nateg? Se bo milijarda in pol kitajcev v prihodnosti furala z avtomobili, medtem ko bomo evropejci z električimi skiroji rešili planet? Več v naslednji epizodi hrabrega miška 🙂

7 meseci 5 dni nazaj

Tisti ki mislijo da bodo za pol manj dobili boljši avto od npr evropskih je zelo naiven. Kolikor denarja, toliko muzike. Nasplošno pa vemo, da je Kitajska dežela bližnjic in umetne fasade…

Blinder
7 meseci 5 dni nazaj

Članek pravi, da bi lahko dobili kitajske električne avte za dosti manj denarja, kot stanejo evropski. In če večini ljudem zadošča kvaliteta izdelave Tesle bi jim potem verjetno zadoščala tudi kvaliteta izdelave teh kitaskih.

 
Nissanova serija študij za čistejšo in učinkovitejšo mobilnost
Škoda le razkrila Kodiaq: družine bodo vesele dodatnih centimetrov