Avto.info

Podatki nemškega avtokluba

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemški avtomobilski klub ADAC je na podlagi lastne statistike izluščil statistiko okvar tri leta starih avtomobilov in ugotovil, da so v letu 2023 električni avtomobili pomoč na cesti potrebovali občutno manjkrat kot bencinski ter dizelski. Največkrat je bil razlog za klic "rumenih angelov" izpraznjena baterija.

Sreda, 8. maj 2024

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč poklican vsakih devet sekund, posredovali so pri več kot 3,5 milijona okvarah. To je bilo 117.570 primerov okvar več kot leto prej. Glavni razlog: splošno povečan promet.

Kot je pokazala njihova statistika za leto 2023, so se električni avtomobili v preteklem letu kvarili manj pogosto kot njihovi tekmeci z motorji z notranjim izgorevanjem. Vzeli so podatke tri leta starih električnih avtomobilov in tri leta starih avtomobilov s termičnimi motorji - oboji so bili prvič registrirani leta 2021. Po podatkih ADAC-a so pri električnih zabeležili 2,8 okvarjena avtomobila na 1.000 vozil, medtem ko se je pri klasičnem pogonu pokvarilo 6,4 avtomobila na 1.000 vozil.

Razlika 3,6 avtomobila je bistveno večja kot leta 2020. Takrat so imela tri leta stara električna vozila le za 1,9 avtomobila manj okvar kot motorji z notranjim zgorevanjem. "Ti podatki potrjujejo vse večjo zanesljivost električnih vozil, čeprav je še prezgodaj za končno oceno njihove splošne zanesljivosti glede okvar," navaja ADAC.

Najpogostejši vzrok okvar v letu 2023 je bila okvarjena ali izpraznjena zagonska baterija, ki je pri električnih zakrivila kar največ neplaniranih postankov s posredovanjem kluba ADAC. Na drugem mestu so bile težave s pnevmatikami, tretje mesto med bencinskimi in dizelskimi modeli pa so zasedle težave z motorjem oziroma upravljanjem motorja. Pri slednjih so bile razlike med električnim in klasičnimi pogoni največje (1,2 proti 0,2 vozila). Zanimivo, da se vrstni red obeh tipov pogonov večinoma ujema, a so pri električnih tretje mesto zasedle težave z okvarami zaganjalnika, alternatorja, električnega sistema in luči. Še redkeje so težave povzročali sistemi zaklepanja in zavore.

Če kot vzrok za okvaro izvzamemo pnevmatike (povprečna kilometrina pri motorjih z notranjim izgorevanjem je večja), se pri primerjavi pogostosti okvar med električnimi avtomobili in avtomobili z motorjem z notranjim izgorevanjem najbolj razlikujeta dve področji: zaklepanje in področje pogonskega sistema. Pri slednjem lahko krivca iščemo v razliki med pogoni, predvsem v tem, da je električni motor neprimerno bolj preprost od denimo bencinskega. Pa tudi pri zaklepanju lahko razloge za tako velike razlike (0,1 proti 0,5 vozila na 1.000) iščemo v sistemih za samodejno odklepanje in zaklepanje, ki so pri električnih izjemno pogosti, njihova prednost pa je, da težje pride do zaklenjenega ključa v vozilu.

Mimogrede, vodilni v zanesljivosti med tri leta starimi vozili so bili: BMW i3 (0,4), mini (0,4) in BMW X1 (0,7). Na zadnjem mestu so pristali modeli toyota yaris (27,8), ford kuga (25,4) in toyota C-HR (22,0).

 

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.