Na prvem izboru ESG-prvak Slovenije je slavilo podjetje BSH Hišni aparati Nazarje, ki je komisijo izbora prepričalo s celostnim pristopom k področju ESG. Lani so poslovanje podjetja precej zaznamovale poplave. Povprašali pa smo jih, kaj se je v tem času pri njih spremenilo na področju ESG.
Podjetje ima od leta 2020 jasno začrtano strategijo ESG, z merljivimi cilji, ki jo redno pregledujejo in dopolnjujejo. Tako je oddelek za trajnostni razvoj, oddelek CSO (Corporate Sustainability), od lani strategijo trajnostnega razvoja BSH revidiral.
»CSO je ESG strategijo prilagodil novi poslovni strategiji BSH, kjer je trajnostni razvoj postal eden od šestih glavnih gradnikov poslovne strategije do leta 2030. Prenovljena trajnostna strategija še natančneje določa namen vsakega posameznega področja, kjer želimo kot organizacija delovati,« razloži Matija Petrin, direktor družbe BSH Hišni aparati Nazarje.
Tehnični in mehanski izzivi
V tovarni v Nazarjah intenzivno delajo za to, da dosežejo cilj brezogljičnosti znotraj obsegov 1 in 2 do leta 2025. To je še vedno njihov cilj, kljub številnim aktivnostim za zagotovitev proizvodnje aparatov po lanski poplavi. »Intenzivno delamo za zmanjševanje izpustov ogljikovega dioksida iz voznega parka, ki pomeni 98 odstotkov izpustov iz obsega 1,« pravi direktorica sistemov vodenja Marjanca Repše.
Pri obsegu 3 so še vedno usmerjeni v zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida iz uporabljenih materialov, rabe energije aparatov pri kupcu ter aktivnosti v zvezi z vplivom dobaviteljev. »Izzivi, s katerimi se spopadamo, so tehnični, kjer poskušamo najti materiale ustreznih mehanskih lastnosti in z manjšim ogljičnim odtisom. Poleg tega se spoprijemamo tudi s finančnimi izzivi, kako zelene rešitve, ki so navadno dražje, ob trenutnih razmerah uveljaviti na trgu,« poudari Repšetova.
Spreminjajo embalažne koncepte
Pri razvoju aparata so še posebej dejavni na področju embalaže in navodil, kjer so trenutno v obdobju spremembe vseh embalažnih konceptov. V segmentu malih gospodinjskih aparatov so že spremenili 60 odstotkov celotnega portfelja, kjer so uporabljali stiropor.
»Naša papirna embalaža je že danes izdelana iz 90 odstotkov reciklirane surovine. Ne pričakujemo, da bomo ta delež dvignili na sto odstotkov, saj potrebujemo sveža vlakna za doseganje tehničnih zahtev naše embalaže. S temi rešitvami letno prihranimo 1.360 ton ogljikovega dioksida oziroma 562 ton papirja,« pojasni direktorica.
Nagrada za izjemen timski duh
Po tem, ko so bili lani na Boschevem tekmovanju za nagrado sustainability award prvi v kategoriji energetske učinkovitosti, se letos zaradi drugih obveznosti za prijavo niso odločili. »Smo pa bili v okviru BSH trajnostnih nagrad letos prepoznani kot naj tim, ker smo lani izkazali edinstveni timski duh pri premagovanju izzivov, ki nam jih je prinesla poplava. Prvo proizvodnjo smo namreč zagnali že natanko mesec dni po poplavi, kar je bil rekorden čas,« pravi Repšetova.
Poplave so precej zaznamovale minulo leto tudi z vidika družbe, S v ESG, in njihove aktivnosti usmerile v zaposlene in preostale prizadete v avgustovski ujmi. »V bistvu gre za stalno prakso, ki smo jo v podjetju sprejeli že ob minulih naravnih izrednih razmerah,« poudarja Petrin.
Od izpeljanih aktivnosti sogovornika poudarita Humanitarno fundacijo BSH, ki je bila ustanovljena leta 2014 z namenom materialne pomoči zaposlenim, ki se zaradi nepredvidljivih okoliščin znajdejo v težkem položaju. V fundacijo je trenutno prostovoljno vključenih 852 zaposlenih. Iz nje pa so po lanski poplavi izplačali pomoč 43 zaposlenim v skupni višini 110 tisoč evrov.
»Naj končamo z mislijo, da so poplave odnesle veliko materialnega, a so nas hkrati opomnile, da lahko le skupaj in s solidarnostjo prebrodimo najtežje trenutke. Zaposleni v BSH pa smo pokazali, da drug drugemu nismo le sodelavci, temveč ljudje, ki nam je mar,« dodaja sogovornik.