Od januarja pa do oktobra letošnjega leta je na mariborskih cestah prišlo do skupno 1.287 prometnih nesreč, od teh so tri terjale tudi smrtne žrtve. Te so se zgodile na avtocesti A1 izven naselja Dragučova, na Pohorski ulici in na turistični cesti izven naselja Gaj nad Mariborom. Med najpogostejše vzroke nesreč pa spada tudi neprilagojena hitrost voznikov. Kako (ne) varne so naše ceste, kje pride do največ prometnih nesreč ali neupoštevanja prometnih predpisov in kje bi lahko iskali rešitve za bolj varne ceste smo preverili pri Policijski upravi Maribor.

Leto za šest odstotkov več nesreč kot lani

Letos se je na cestah na območju Mestne občine Maribor v obdobju od januarja do oktobra zgodilo 1.287 prometnih nesreč, od tega 3 prometne nesreče s smrtnim izidom, 34 s hudo telesno poškodovanimi, 307 z lahko telesno poškodovanimi in 943 z materialno škodo. Delež nesreč zaradi neprilagojene hitrosti pa je v letošnjem letu znašal 11 odstotkov. V enakem obdobju lani so številke po podatkih Policijske uprave Maribor zelo podobne. Prišlo je do 1.209 ali 6 odstotkov manj prometnih nesreč kot v primerjalnem obdobju letos, od tega pa nobena prometna nesreča ni zahtevala smrtne žrtve.

V letošnjih prometnih nesrečah so tri osebe izgubile življenje, v primerjavi z lani, ko v istem obdobju ni umrl nihče, 35 se jih je hudo telesno poškodovalo, v primerjavi z lani, ko je bila ta številka je za eno višja, 395 pa je v prometnih nesrečah utrpelo lahke telesne poškodbe, v enakem primerjalnem obdobju lani je ta številka znašala 425.

”Prometne nesreče s smrtnim izidom so se zgodile na avtocesti A1 izven naselja Dragučova, na Pohorski ulici in na turistični cesti RT-937 izven naselja Gaj nad Mariborom. Najpogostejši vzroki prometnih nesreč so bili premiki z vozilom, neupoštevanje pravil o prednosti, neustrezna varnostna razdalja in neprilagojena hitrost. Delež prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti je na območju Mestne občine Maribor obdobju januar–oktober 2023 znašal 11 odstotkov,” nam pojasnijo na PU Maribor.

V enem dnevu 109 prekoračitev hitrosti

Mariborski policisti so zadnji poostren nadzor cestnega prometa, s poudarkom na ugotavljanju prekoračitev hitrosti, na območju Mestne občine Maribor izvedli v sredo, 22. novembra 2023, v njem pa je bilo ugotovljenih 109 prekoračitev hitrosti.

Nadzor cestnega prometa na Policijski upravi Maribor prilagajamo prometno-varnostnim razmeram, zato ga v večjem obsegu izvajamo na cestah, na katerih je prometno-varnostna problematika bolj izstopajoča.

Kot nam pojasnijo, so poostren nadzor izvajali na več lokacijah, predvsem na tistih cestah, na katerih je prometno-varnostna problematika bolj izstopajoča. ”Med najbolj izstopajoče ceste na območju Maribora, na katerih izstopajo predvsem s hitrostjo povezani vzroki – neustrezna varnostna razdalja in neupoštevanje pravil o prednosti, ki sta sicer s hitrostjo povezana vzroka in sta značilna za ceste z velikim številom križišč oziroma mestna območja, so ceste z največjimi prometnimi obremenitvami kot so: Ptujska cesta, Tržaška cesta, Titova cesta, Cesta proletarskih brigad, Pobreška cesta in Ljubljanska ulica.”

Kršitev cestno prometnih predpisov je letos manj

Nadzor hitrosti voznikov v cestnem prometu na območju Policijske uprave Maribor sicer izvajajo vsakodnevno, saj pravijo, da želijo na ta način v čim večji meri vplivati na voznike, da spoštujejo cestno prometne predpise, s tem pa vplivati na ugodne in stabilne prometno varnostne razmere. To velja tudi za območje Mestne občine Maribor, na območju katere so v obdobju med januarjem in oktobrom letos pri nadzoru cestnega prometa ugotovili 12.909 kršitev cestno prometnih predpisov, v primerjavi z lani ko je ta številka znašala 14.680, torej 12 odstotkov več kršitev.

”Z nadzorom nad prekoračitvami hitrosti bomo s ciljem zagotavljanja večje prometne varnosti nadaljevali tudi v prihodnje, tako ob rednem delu kot tudi v poostrenih nadzorih cestnega prometa,” še dodajo mariborski policisti.

Velik problem je neupoštevanje predpisov

Minuli teden smo opozarjali na neurejene odseke mariborskih cest, ki predstavljajo veliko nevarnost predvsem za pešce. Od neurejenih ali celo neobstoječih pločnikov pa do nevarnih prehodov za pešce. V takšnih primerih ima Mestna občina Maribor s pristojnostjo ureditve cest veliko moč za povečevanje varnosti v prometu. Tako smo o možnostih ureditev nekaterih cest, kjer prihaja do nesreč ali za tiste ceste, kjer občani sami opažate nevarnost prehitrih voznikov, povprašali občino. Občan na platformi Izboljšajmo Maribor opozori na območje v Razvanju, kjer je po njegovih besedah stanje iz dneva v dan slabše oziroma so vsak dan v večjem strahu če bodo otroci prišli varno domov.

”Prebivalci, predvsem naši otroci, ki morajo dnevno v Osnovno šolo in na avtobusno postajo se soočamo z veliko prometno nevarnostjo. Namreč na cestišču ni pločnika ali urejene pešpoti, pa tudi bankine niso ustrezno urejene,” zapiše in doda, da na Spodnjevaški poti hitrost voznikov krepko presega 50 kilometrov na uro. Hkrati opozori na še en odsek te iste poti, ki je bila pred leti spremenjena v območje umirjenega prometa, a se žal tega večina ne drži. Občan kot rešitev predlaga postavitev hitrostnih ovir.

Kot nam pojasnijo pristojni na občini je pri ukrepih umirjanja prometa potrebno upoštevati tehnične specifikacije in Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah. ”Spodnjevaška pot poteka delno v naselju in delno izven naselja. Ukrepe lahko izvedemo le montažne in to znotraj naselja. Dela bi lahko izvedli v naslednjem proračunu. Strošek navedenih del bi znašal cca tri tisoč evrov,” pojasnijo. Ali se bodo del dejansko lotili pa ne povedo.

Zanimala nas je tudi ureditev Ulice kragujevških žrtev, kjer je območje cone 30, ki pa po besedah občana ne deluje. Cesta se uporablja kot bližnjica do avtoceste pri čemer se v veliki meri omejitev hitrosti ne upošteva. Občina odgovarja, da tu prav tako velja enako kot pri prejšnjem primeru. ”Izvedemo lahko montažne ukrepe umirjanja prometa v naslednjem proračunskem obdobju. V tej ulici je cona 30 že urejena dva montažna ukrepa pa bi znašala cca dva tisoč evrov.”

Foto: Prometna nesreča v križišču Železnikove in Šolske ulice.

Kaj pa na križišču pri Baru 911, torej na križišču Šolske ceste in Železnikove ulice, kjer je ravno pred kratkim ponovno prišlo do trčenja? Bralec nam je v sporočilu zapisal, da tu vozniki ne upoštevajo stop znaka in omejitev, zato bi bilo po njegovih besedah smiselno urediti drugačne ovire, ki bi umirjale promet.

PREBERITE: FOTO: Pri 911 na Pobrežju prometna nesreča ovira promet

”Prometna signalizacija je ustrezna, urejeno je tudi prometno ogledalo, v celotnem območju je omejena hitrost na 30 kilometrov na uro,” pojasnijo pristojni in dodajo, da je ureditev tu korektna, zato nekih dodatnih ukrepov ne načrtujejo.

Za varnost v prometu smo odgovorni vsi

Iz vseh navedenih primerov je moč razbrati, da so cestno prometne ureditve na mestu, največjo težavo pa predstavlja neupoštevanje pravil voznikov. Gotovo bi postavitve ležečih ovir na nekaterih delih cest, predvsem na ravnih cestah, ki predstavljajo priložnost ”divjanja”, pripomoglo k zmanjšanju prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti. A kot izpostavijo tudi policisti je pomembno, da sami vozniki upoštevajo cestno prometne predpise in sami poskrbijo za bolj varne ceste.

”V povezavi z napravami in ukrepi za umirjanje prometa smo mnenja, da le-ti imajo vpliv na umirjanje prometa, vendar morajo biti izvedeni preudarno in na podlagi ustrezni prometnih študij, saj imajo lahko tudi negativne učinke. Voznikom pa svetujemo, da zaradi varnosti vseh udeležencev cestnega prometa vozijo umirjeno in spoštujejo cestno prometne predpise,” zaključijo mariborski policisti.