Po podatkih ministrstva je bilo v Sloveniji 9. januarja v vrtce vključenih 97.645 otrok, od tega je v zasebnih vrtcih 5088 oziroma 5,8 odstotka vseh vrtčevskih otrok. Foto: BoBo
Po podatkih ministrstva je bilo v Sloveniji 9. januarja v vrtce vključenih 97.645 otrok, od tega je v zasebnih vrtcih 5088 oziroma 5,8 odstotka vseh vrtčevskih otrok. Foto: BoBo

Z ministrstva za vzgojo in izobraževanje so sporočili, da so imenovali delovno skupino, ki je zadolžena za pripravo sprememb in dopolnitev zakona o vrtcih. "Eno od področij je tudi preučitev zakonskih rešitev ustreznosti sistema financiranja zasebnih vrtcev, ki nimajo pridobljene koncesije, so pa upravičeni do prejemanja sredstev za vsakega vključenega otroka iz občinskega proračuna v višini 85 odstotkov sredstev, ki bi jih občina zagotavljala, če bi bil otrok vključen v istovrstni program javnega vrtca," so pojasnili.

In prav o tem govori 34. člen zakona, ki ga po mnenju predsednice Združenja zasebnih vrtcev Slovenije Taje Steblovnik, sicer članice delovne skupine, želijo spremeniti. 34. člen zakona o vrtcih določa, da mora zasebni vrtec za pridobitev javnih sredstev izvajati najmanj poldnevni program, zagotoviti vzgojitelje in pomočnike vzgojiteljev, ki izpolnjujejo izobrazbene pogoje, imeti vsaj en oddelek otrok ter biti dostopen vsem otrokom pod enakimi pogoji. Določena je tudi metodologija za izračun, koliko denarja lahko prejme zasebni vrtec.

"Težnja po spremembi 34. člena zakona o vrtcih obstaja že vrsto let. Gre za želje občin, da bi imele večjo moč odločanja pri tem, ali bi otroka, ki obiskuje zasebni vrtec, financirale ali ne. V združenju, ki vključuje 73 zasebnih vrtcev iz vseh regij, temu ostro nasprotujemo," je povedala Steblovnik.

O tem so se pogovarjali tudi na prvi seji delovne skupine. "Argument občin je dvojno financiranje, vendar niti občine niti ministrstvo ne predstavijo resne analize podatkov, koliko je prostih mest v javnih in zasebnih vrtcih, koliko občine za to plačujejo, medtem ko iz naših analiz izhaja, da so danes otroci že v čakalnih vrstah. Prosta mesta so zato, ker je sistem takšen, da jih ne bomo mogli nikoli zapolniti, in zato, ker jih potrebujemo, če želimo vpisati tudi tiste otroke, ki se rojevajo med letom," je dejala.

Bi sprememba v praksi pomenila zaprtje večine zasebnih vrtcev?

Steblovnik je prepričana, da bi sprememba zakona v praksi pomenila ukinitev oziroma zaprtje večine zasebnih vrtcev, saj bi ti vrtci za večino staršev postali nedosegljivi, posledično pa bi zasebni vrtci postali vrtci za elito. "Če bi se občina odločila, da vrtca ne sofinancira, bi morali starši otrok, ki so v teh vrtcih, plačati polno ceno brez subvencije. Vemo, da je cena vrtca več kot 700 evrov in redko kateri starš v Sloveniji bi si to še lahko privoščil," je poudarila.

Z morebitno ukinitvijo 34. člena bi se po njenem mnenju prekršila tudi načela, zapisana v zakonu o vrtcih, da mora predšolska vzgoja zagotavljati načelo pluralnosti, upoštevati drugačnost in izbiro.

Na današnjem sestanku delovne skupine naj bi Steblovnik zahtevala, da se umakne "tak škodljiv predlog" in predlagala, da se pogovarjajo o kakovosti predšolske vzgoje. Po sestanku je za STA povedala, da delovna skupina danes ni obravnavala nič vsebinskega na temo spremembe zakona o vrtcih. "Ker je zadeva prišla v javnost, želijo počakati, da se na to temo najprej opravi seja matičnega parlamentarnega odbora, ki jo zahteva poslanska skupina opozicijske SDS," je povedala.

O sistemu financiranja zasebnih vrtcev pa naj bi razpravljali na naslednji seji delovne skupine, predvidoma februarja. "Do takrat naj bi zasebni vrtci podali svoje predloge sprememb zakona o vrtcih," je dodala za STA.

Do končne priprave predlogov zakonskih sprememb je pred člani delovne skupine še veliko dela, zato v tem trenutku na ministrstvu ne morejo omenjati posameznega vsebinskega področja. "Glede na to, da je v delovni skupini tudi predsednica Združenja zasebnih vrtcev Slovenije, lahko interese zasebnih vrtcev tako glede sistema financiranja zasebnih vrtcev iz javnih sredstev kot tudi drugih vprašanj izvajanja programov predšolske vzgoje v zasebnih vrtcih, poudarja že v fazi same priprave zakonskih sprememb," so odgovorili z ministrstva.

Delovna skupina ministrstva se je prvič sestala konec decembra lani. Njeni člani so predstavniki vseh treh reprezentativnih združenj občin, predstavnik Skupnosti vrtcev Slovenije in Združenja ravnateljic in ravnateljev vrtcev Slovenije ter predstavnica Združenja zasebnih vrtcev Slovenije.

Poslanska skupina SDS zahteva sklic nujne seje odbora DZ za izobraževanje

Poslanska skupina SDS zahteva sklic nujne seje odbora DZ-ja za izobraževanje z obravnavo točke Zakaj zasebni vrtci motijo vlado? V SDS-u so prepričani, da je v interesu vsake razvite države, da je kar najvišje število otrok vključenih v predšolsko varstvo, vladi pa očitajo, da namerava ukiniti zasebne vrtce.

Iniciativa staršev otrok v zasebnih vrtcih je na svoji spletni strani po navedbah SDS zapisala, da so načrtovane diskriminatorne zakonske spremembe, ki se nanašajo predvsem na 34. člen zakona o vrtcih, in posegajo v sofinanciranje obiskovanja otrok v zasebnih vrtcih, pomenijo nepravično in nedopustno odvzemanje pravice otrokom do obiskovanja zasebnih vrtcev. Kot izpostavljajo v iniciativi, morajo otroci imeti glede možnosti predšolske vzgoje enake pravice in vsaka diskriminatorna obravnava je neustavna in nedopustna.

Ob tem so v SDS spomnili na zavezo koalicijske pogodbe, kjer piše, da "bodo spodbujali večje vključevanje otrok v nižje starostne skupine vrtcev, preučili možnost državnega financiranja zadnjega leta vrtca in hkrati možnosti brezplačnega vrtca za vse".

Poslanska skupina SDS ugotavlja, da vlada od začetka mandata do danes ni storila ničesar za realizacijo navedene zaveze, z namero po ukinitvi zasebnih vrtcev pa gre po njihovem mnenju očitno tudi povsem v drugo smer.