Nagrade je WIPO podelil drugo leto zapored. Med 548 prijavljenimi podjetji z vsega sveta je neodvisna mednarodna žirija na podlagi več kriterijev izbrala šest zmagovalcev in prejemnikov nagrad, so sporočili iz Urada RS za intelektualno lastnino.

Kandidati so bili ocenjeni predvsem glede na uspešnost komercializacije njihove intelektualne lastnine, tudi zunaj domačih meja, ter glede na že obstoječi ali potencialni pozitivni prispevek na ekonomski, družbeni in kulturni ravni, vključno z vprašanji okolja, vključenosti in spola.

Letos so zmagovalci natečaja podjetja iz Kitajske, Francije, Kenije, Mehike, Singapurja in Slovenije. Vseh šest prejemnikov nagrade bo imelo na voljo prilagojen mentorski program na področjih, kot so dostop do financiranja, vzpostavljanje poslovnih partnerstev in krepitev strategij intelektualne lastnine.

Nagrade so podelili na torkovi slovesnosti ob robu zasedanja skupščin držav članic in generalne skupščine WIPO. Kot je dejal generalni direktor organizacije Daren Tang, je intelektualna lastnina za mala in srednje velika podjetja hkrati ščit in meč.

"Ne le da pomaga zaščititi njihove ideje, je tudi sredstvo za vstop na nove trge in uspeh na njih," so Tanga povzeli na uradu za intelektualno lastnino. Dodal je, da si WIPO ravno zato tako močno prizadeva, da bi mala in srednje velika podjetja uporabljala intelektualno lastnino za rast in širjenje.

Slovensko podjetje Aerosol sicer razvija instrumente in metode za merjenje kakovosti zraka, ki jih varujejo s patenti in znamkami, kar jim je pomagalo, da so postali vodilni v tej svetovni niši. So pionirji in vodilni svetovni strokovnjaki na področju meritev in raziskav črnega ogljika in drugih ogljičnih aerosolov. Ogljični aerosoli, med katere spada tudi črni ogljik, so majhni delci v zraku, ki imajo negativen vpliv na naše zdravje in okolje, so dodali na uradu.

Direktorica podjetja Mateja Forštnarič je ob prejemu nagrade poudarila, da je ta dokaz in priznanje ekipi za vsa prizadevanja in delo na področju intelektualne lastnine in njeno uspešno komercializacijo v zadnjih letih.

"Z nagrado je naše podjetje bolj prepoznavno, vidno in ima dodano vrednost. Povečuje ugled in prepoznavnost naše blagovne znamke in našega poslanstva, ki je ozaveščanje o negativnem vplivu črnega ogljika in drugih ogljičnih aerosolih na podnebje in zdravje ljudi," so Forštnaričevo še povzeli v sporočilu.

Za uspeh je podjetju čestitala tudi direktorica urada za intelektualno lastnino Karin Žvokelj in dodala, da "smo lahko kot Slovenija zelo ponosni, da imamo takšna podjetja, ki premikajo meje na globalni ravni in so primer odlične prakse komercializacije intelektualne lastnine".